Translate

2012. szeptember 23., vasárnap

11.00 Pizsamás reggeli


A reggeli mindig nagy gond számomra. Egyrészt semmi kedvem hozzákezdeni, másrészt lövésem sincs mit csináljak, mert reggel nem fog az agy,  kreativitásom meg max. annyiban merül ki, hogyan tudnám lepasszolni a kávécsinálást. Ebben még fejlődnöm kell, mert rossz a részarányom. Ma jól indult a nap, mert Sára konstatálva tökéletes inaktivitásomat nekilátott reggelit készíteni. Még péntekről maradt otthon néhány pita. Ez adhatta neki az ötletet, gondolom.
És volt - mint mindig - rengeteg paradicsom, amik közül kiválasztott néhány kevéssé savas, viszont nagyon ízes fajtát, mint hawaii ananászparadicsom, spears green, trüffel, és hozzátette még a kedvenc paprikámat, amiről már írtam bejegyzést a trinidad parfume-t. Sokba fog ez nekem kerülni...(reggeli/ellenszolgáltatás)
Szerintem ez volt benne a csúcs. Most bepróbálkozom. Megkérem életem értelmét és házisárkányomat, hogy írja ő tovább. Van egy "utálom" mondása, amit az anyai házból hozott: aki főzött mosogasson is el. Azt fogom mondani neki, hogy aki főzött írja is le. Na GO!

A kényelmes és tartalmas vasárnapi reggeliket imádom, amitől nem bűzölög a konyha és nem töri meg a reggeli lustaság mámorító érzését. Ez a pizsamában gyártott reggelik kategóriája.
Ez a mai olyan csupa zöldség reggeli, ami a húsimádókat sem hagyja hidegen.
Avokádót összetörünk, sóval, borssal (én színes és szecsuáni borsot használtam, hogy érdekesebb legyen az íze) citrommal ízesítettem. Kisebb kockákra vágott "csókálló" lilalhagymát kevertem bele. Ezzel nem kell spórolni.  Végül felkockázott ementáli sajtot dobtam bele, olívával meglocsoltam és összekevertem. Míg felvágtam a paradicsomot, a piták is átmelegedtek egy serpenyőben.
Jöhet a tálalás: a felhasított pitába olívát locsolunk, majd belekenjük az avokádó masszát, végül rádobáljuk a paradicsomokat és a paprikát, egy kis só a tetejére és kész is.

Valóban a trinidad parfume tette fel a koronát erre a nagyon egyszerű reggelihez: rendkívül ízes, vékony, roppanós hússal. Hmmm...

Nincsenek megjegyzések: