Translate

2012. október 17., szerda

A tréfa kedvéért megint cékla

r

Az utóbbi időben többször használtam fel a céklát alapanyagként. Most is ezen a vonalon maradok.
Ennek persze oka az is, hogy Imrénél most van a cékla szezonja. Nyáron vetett néhány sort, ami őszre hajtott ki.
A bolti cékla nem hat meg, de ez a háztáji igen ínycsiklandó és mellőz minden kellemetlen földes ízt. Természetes cékla íze van. Most csak a leveleket használtam fel.
Eddig azt gondoltam - tapasztalat hiányában - hogy salátának csak a bébi levelek felelnek meg. Most kipróbáltam, hogy mi lesz, ha a nagyobb leveleket használom. Mivel a kicsik látszatát akartam utánozni, hát annak megfelelő méretűre tépkedtem a nagyobb leveleket. Jó és szép lett.

Az öntet végtelenül egyszerű: lilahagymát nagyon szép vékonyan felszeleteltem és egy edénybe tettem. Erre lehelletnyi sót, cukrot szórtam, majd daráltam rá borsot bőségesen. Megöntöztem fehér balzsamecettel és dióolajjal. Fú apám, de jó lett!