Translate

2012. október 17., szerda

Mutatós és egyszerű vendégváró batyuk

Készítettem a minap egy jó kis pörköltet sertés oldalasból. Rengeteg hagymával és paprikával az egész egy vas lábasban, a sütőben készülgetett. Jó sűrű szaftja lett, de sajnos rajtam maradt egy része.
Úgy terveztem, hogy lefagyasztom, ám a hétvégén vendégek jöttek hozzánk. Gondoltam egy merészet és "bedolgoztam" az előételbe.


Vendégváró étvágygerjesztőként rétes batyuban sült mozzarella sajtot képzeltem el. Ez egyszerű, irtó mutatós és finom. A réteslapokat kb. 10x10-es négyzetekre vágtam egy ilyen lap három rétegből állt és az egyes rétegeket olvasztott vajjal megkentem. A közepébe került az apróra kockázott mozzarella, leheletnyi sonka és egy bazsalikom levél. Vegyes borssal ízesítettem és a lapka sarkait összefogva batyukat formáztam.

Minden mindegy alapon a pörkölt szaftját lesütöttem a húst leválasztottam a csontokról és kisebb darabokra aprítottam. Kis gombócokban ezeket is a lapokra adagoltam a tetejére egy-egy darab lilahagymát tettem plusz ízesítésnek és a sajtoshoz hasonlóan ezekből is batyukat formáztam.


A kész batyukat egyszerűen olvasztott vajjal megkentem. Mivel a rétestészta képes pillanatok alatt odaégni, a sütőt állandóan ellenőriztem. Kipróbáltam 200 fokon, aztán 180-on. Az egyik alul sült , a másik túl sült lett. Szóval, a javaslatom 190 fok.
Szándékosan többet készítettem, hogy maradjon sörkorcsolyának. Ám a vendégeknek is nagyon ízlett, alig tudtam kimenekíteni néhány darabot, ráadásul távozáskor még azt mondták, hogy annyira finomak voltak a batyuk, mire Sára kedvesen megkínálta a távozókat. Kényszeredett mosollyal helyeseltem és a szívem szakadt meg minden egyes darab után.

Ezen felbuzdulva eldöntöttem, hogy kikísérletezek néhány féle tölteléket, amivel máskor is gyorsan elkészíthetem ezt a jó kis előételt.

Nincsenek megjegyzések: