Translate

2012. november 26., hétfő

Ötfűszeres liba



Úgy hozta a sors, hogy maradt egy kis sült libahús itthon. Elgondolkodtam, hogy mit is lehetne kezdeni vele. Szívem szerint a sütőbe tettem volna, de a hiper-szuper sütőmet elvitte a szerelő három napra, ennek ma van három hete, kezdek elégedetlen lenni. Rendesek voltak, mert kérdezték, hogy kérek-e csere sütőt. Három napra nem akartam, de három hétre... na mindegy.

A húst vékony szálakra bontottam és serpenyőben megpirítottam. Sára azt mondta, hogy valami kínait akar belőle, amiben van gyömbér és egy kicsit csípős is. Gondoltam egyet és megszórtam ötfűszer keverékkel, így pácolódott szépen. Mivel alig volt itthon zöldség összeszedtem mindent, amit tudtam. Sárgarépát, vöröshagymát, póréhagymát, fokhagymát, gyömbért és laskagombát. Ezeket felszeleteltem hosszúkásra.  Kevés olajon szecsuáni borsot pirítottam, de nem sokáig nehogy megégjen. A húsdarabokat hozzá tettem, megöntöztem édes szójaszósszal, a fokhagymát és chilipaprikát dobtam mellé.
A kínaiaknál igen sok féle tészta kapható. Egy olyan volt otthon, ami a jobb fajta instant tésztákhoz hasonló. Forró vízben két perc alatt megfő. A zőldségek közül a gomát tettem előszőr nagyon forró serpenyőbe, hogy jól megpiruljon. Félretettem és folytattam a gyömbérrel, aztán a répával, majd a hagymák jöttek. Gyorsan kellett dolgozni és nagy hővel, hogy minden ropogós maradjon. A kész tésztát szintén édes szójával ízesítettem. Azért esett a választás az édes ízre, mert az ötfűszerrel nagyon szeretik egymást. Ezen a ponton minden kész volt. Maradt a tálalás.

Meglepő, hogy ugyan az az étel mennyire más tud lenni attól függően, hogy milyen stílusban tálaljuk. Ezt most ki is próbáltam, íme az eredmény:
Hozzávalók:
libahús
sárgarépa
vöröshagyma
póréhagyma
laska gomba
fokhagyma
gyömbér
chili
szecsuáni bors
édes szójaszósz
kínai tészta



Nincsenek megjegyzések: