Translate

2012. november 1., csütörtök

Sütőtök püré és barátai


Vitathatatlan, hogy a sütőtök virágkorát éli. Egyrészt mert egyre kedveltebb, másrészt, mert most van a szezonja. Gondoltam előrukkolok valami étvágygerjesztővel. Levest már csináltam, pirítottam is. Ezek mind meleg ételek voltak. Most hideget készítettem. Sonkatök volt itthon. Ezt és egy zellergumót feldaraboltam és betettem a gőzpárolóba. Nem akartam se pirítani, se vízben főzni, mert minél inkább meg akartam őrizni az eredeti ízét. Mikor megpuhult egyenként pépesítettem merülőmixerrel.


A sütőtök pürét csak sóval és bodzás mézzel ízesítettem. Csak annyiból vettem észre, hogy bodzás, hogy rossz szokásomhoz híven körbenyaltam az üveget, nehogy egy csepp is lefollyon rajta. Ezzel  rendszeresen lebukok, de állom a támadásokat. Szóval nyalakodás közben vettem észre, hogy milyen finom. Hát ekkor néztem meg a címkét. Egy kis balhét megér a rosszalkodás. A zellerpürébe viszont egy különleges fűszert tettem, amit , ha nagyon szeretnék lefordítani, akkor a paradicsomi magok elnevezést adnám, de maradjunk a jól bevált aligátorborsnál. Ez egy afrikaszerte elterjedt fűszer, jelen esetben Elefántcsont partról. Beazosíthatatlan íze van számomra, kissé csíp, mint a bors és igen aromás, de gyengébb, mint a feketebors.

Mivel a zeller igen rostos és szárazkás lett, tejszínnel kezdtem el krémesíteni, meglepően sokat vett fel.Természetesen sót is tettem bele. A kertben még találtam egy pár szem zöld tigrisparadicsomot, ami érdekes módon kissé megpuhult és lédús bolt. Ez a savanyédes íz pont kapóra jött. Málnaecettel ízesítettem. A célom az volt, hogy egy savanykás, egy édeskés és egy fűszeres sós krémem legyen. Ezeket egy kicsi pohárkákba kezdtem el beletenni, rétegezve. A tetejére frissen pirított diót tettem. A diót lassan pirítottam serpenyőben. Így nem égett meg, de minden íz felszabadult benne és ami a legjobb, hogy a héjja is könnyedén lepergett.
A fotón nem fog látszani, mert az első falatok után kipróbáltuk, hogy milyen, ha a tetejére öntünk egy kis tökmagolajat. Hát, jót tett neki, de e nélkül is nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések: