Translate

2013. január 25., péntek

Rómaiköményes lazac mézes almával és fokhagymás meggyel


Hogy szeretem-e a lazacot? Nem. Imádom. Igaz abból állandóan vita van, hogy mennyire süssem át. Így kétfelé vágom és ki-ki a maga stílusában kapja meg.
Ebbe az ételben semmi csuda dolgot nem vittem bele, csak annyit, hogy intenzív fűszereket használtam, mivel a lazac ezt elviseli, hiszen eléggé aromás. Són kívül római köményt és őrölt koriandert kapott. A lazac imádja a római köményt és én is. Serpenyőbe tettem és szépen körbe sütöttem.

A savanykás almát szeletekre vágtam, majd mézen és vajon megpirítottam. Bár mézbe forgattam az almát, fontos, hogy alapvetően inkább savanykás, mint édes gyümölcs legyen. Csuda jót tett neki a karamelles íz. Vettem fokhagymával töltött aszalt meggyet, amit vajon mindössze átmelegítettem. Egyszer ezt véletlen belekevertük egy csokis torrone-ba. Elképesztően finom lett. Fokhagymás gyümölcsös csoki? Fura, nem ? Bármennyire is az, eszméletlen finom.
A krumplipüréről csak annyit, hogy kis tejszínt és szerecsendiót kapott. Nem is kell extrázni.

Csúcsot alkottam. Egyrészt azért mert csuda finom kaja, másrészt, és ez a lényeg ennyire rövid bejegyzést még nem írtam és ez nem lustaság. Egyszerű kaja, egyszerű szöveg. Zseniális.

Hozzávalók:
lazac
római kömény
őrölt koriander
savanykás alma
méz
vaj
fokhagymával töltött aszalt meggy
burgonya
tejszín
szerecsendió

2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Az első mondatokat akár én is írhattam volna, imádom:) Szuper recept, mindenképpen el fogom készíteni, nagyon kedvelem a római köményt is. Meggyem ugyan nincs, itt nem eszik, de majd kitalálok valamit. Nálam is lesz holnap lazac, ha jó sikerül majd felteszem:)Szép hétvégét:)

Műkedvelő Hedonista írta...

Szia Trollanyu!
Azért irigyellek, hogy te tudsz friss lazacot szeezni. Itt is lehet, de csak csilagászati áron. De évente egyszer lehet kapni a nálatok élő éppen ívó tőkehalból. Az mennyire finom. Gondolom te vörös áfonyát fogsz használni.