Translate

2013. január 1., kedd

Újévi gyomorkönnyítő egytálétel


Mára, gondolom már mindenkinek elege van az ételekből, italokból, desszertekből. Szóval mindenből, amit meg kell enni, vagy inni.
A szilveszteri bulizás következménye, és így az új év első kellemetlen élménye az idén elkerült minket. Se gyomor, se fejfájás, nincs enerváltság. Szóval, igazán kellemesen indul az év, csak maradjon is így...
Minden esetre felkészültem a lehetséges "mellékhatásokra" egy jó kis fűszeres, savanykás, káposztás étellel. Valójában ez egy magyaros újévi étel, amit kiegészítettem csupa olyan fűszerekkel, amik könnyítik a gyomrot, segítik az emésztést, jobbá teszik a közérzetet.
Ami külön jó benne, hogy nyugodtan heverészhetünk, amíg az étel szépen rotyog a tűzhelyen.
Lencsét még tegnap délután beáztattam, hogy felpuhuljon. Paprikás vastagkolbászt és füstölt szalonnát lepirítottam, majd ebben a zsiradékban fedő alatt teljesen puhára pároltam két fej szeletelt vöröshagymát. Ezután hozzátettem fél kiló savanyú káposztát és egy kis káposztalével és vízzel feleresztettem. Borsot, friss gyömbért, kurkumát, római köményt, görögszénát, ánizst, édesköményt, koriandert, fekete hagymamagot ( ebből teát főznek az arabok, ami jót tesz ha fáj a has, vagy meg kell támogatni az emésztést) és egy arab világban használt sózott és szárított lime-ot. Ennek nagyon kellemes aromája van. A beáztatott lencsét is beletettem. Lassú tűzön rotyogtattam, amíg szépen megpuhult a lencse és a fűszerek átadták az ízüket a lének.

Tálaláskor megkínáltuk a tetejét egy kis tejföllel és nyomtuk a fejünkbe. Én annyival extráztam a sajátomat, hogy melegítettem a tetejére egy adag, órákon keresztül sült birkahúst. Ezt nem főztem az ételbe, mert Sára nem szereti az ízét, talán így még jobb is volt, mintha együtt főtt volna.

Tegnap se nem ettünk, se nem ittunk sokat. Szóval nem vagyunk másnaposak. Az egyetlen, aki ma egész nap durmol az Arthur kutyusunk. Tegnap hajnalig pörgött, szaladgált össze-vissza. Alig lehetett lefektetni. Mint egy gyerek. Ma egész nap durmol. Szinte meg sem mozdul. Egyem a húsát, ő másnapos. :-) Persze nem ezt ette.

A kérdés, hogy akkor most, hogy ilyen regeneráló ételt ettünk, jól rá kéne inni, nehogy kibillenjen az egyensúly?

Hozzávalók:
lencse
savanyú káposzta
paprikás kolbász
füstölt szalonna
vöröshagyma
bors,
friss gyömbér
kurkuma
római kömény
görögszéna, ánizs, édeskömény, koriander
fekete hagymamagot
szárított lime


Nincsenek megjegyzések: