Translate

2013. február 1., péntek

Babos csirke datolyával a nyár emlékére

Ha már tél van, akkor dobjuk fel az estét egy tartalmas étellel, ami a meleg tengerpartot idézi és ha már élet igenlés, akkor legyen görögös az íze. Ma úgy is olyan szépen sütött a nap, hogy az iroda ablakán át besütő meleg szinte elfeledtette, hogy a február még tartogat kemény napokat.
Tudom, hogy ilyet nem esznek e Görögök, de ha megkóstolnák, akkor gondolom beburkolnák és pikírten megjegyeznék, hogy: ebből nem lesz nemzeti étel, de ha van még, akkor ennének belőle. Vagy nem, de miért is ne fantáziálhatnék.

Fogtam egy kis görög retsina bort és töltöttem magamnak. Milyen jó is volt ezt meleg estéken iszogatni a kerti székben üldögélve. Megittam és megint töltöttem. Na, most már dolgozhatunk.
Hozzáláttam egy jó adag vöröshagyma pirításához és amikor kezdett színt kapni beletettem úgy fél fej fokhagymát. Szegfűborssal, szerecsendió virággal, friss babérlevéllel és borssal ízesítettem. Beletetettem a csirkecombokat és megpirítottam. Amikor színt kapott felöntöttem a borral és tettem bele tizenöt szem kimagozott datolyát. Lefedve, nem magas hőn addig pároltam, míg a hús szó szerint leomlott a csontról. Eddigre a rengeteg hagyma szuper szafttá vált és szerencsémre jó sok is lett.
Jajj, a lényeg lemaradt! Előző este szép nagy fehér salátababot vízbe áztattam. Ezt is beletettem a hússal egy időben. A datolya annyira szétfőtt, hogy először azt hittem kifelejtettem. De nem. Szépen eloszlott a szaftban és kellemes meleget idéző ízt adott az ételnek.

Kenyérrel tunkoltuk. Igazi tartalmas és számunkra nyár idéző étek volt.

Hozzávalók:
csirkecomb
retsina
vöröshagyma
fokhagyma
babérlevél
szegfűbors
szerecsendió virág
bors
datolya
fehér, salátabab

Nincsenek megjegyzések: