Translate

2013. február 13., szerda

Osztrigaszószos szójacsíra

Egyik napról a másikra beleugrani egy tavaszi tisztító kúrába, még gondolat szintjén is nehezemre esik, viszont érzem a nyomást rendesen ebben a kérdésben. Úgyhogy ki-ki tekintgetek a kalória szegényebb ételek irányába, mondjuk úgy ráhangolódásként.

A szójacsírát imádjuk. A baj csak annyi vele, hogy a boltokban csak szója szárakat lehet kapni. Ez azt jeleni, hogy az nekem már nem csíra, ami 8-10 centi hosszú. 3-4 centis, az már igen. Ilyet csak kínaiaknál, vagy vietnámiaknál lehet kapni. Legalálbbis Pesten. Gigantikus a kettő között a különbség.

Minimális olajon egy percig pirítottam egy kis őrölt gyömbért, majd hozzátettem két gerezd fokhagymát és további fél perc elteltével hozzátettem a csírákat is. Ráöntöttem két evőkanálnyi osztrigaszószt. Részemről a Lee Kum Kee-t tartom a legjobbnak. Nem sütöttem két percnél tovább nehogy elveszítse a ropogósságát. Mivel az osztrigaszósz elég sós, további sót nem igényelt. Tálalásnál megszórtam a nálunk elmaradhatatlan újhagymával. Ennyi az egész és remek ebéd lehet belőle mondjuk főtt rizzsel, vagy sült tofuval.

Akit érdekel az osztrigaszósz itt írtam már róla:
http://mukedvelohedonista.blogspot.hu/2013/01/otfuszeres-malaccomb-meg-egy-kis.html


Hozzávalók:
Szójacsíra
osztrigaszósz
fokhagyma

Nincsenek megjegyzések: