Translate

2013. február 19., kedd

Padlizsánnal sült paradicsomos csirke




Az a helyzet a padlizsánnal, hogy nem vagyunk igazán jó haverok. Gyönyörű a megjelenése, hívogató, ahogy a zöldségesnél felhalmozva várja, hogy megvegyem. Bársonyos, puha tapintása könnyed ételt ígér, de a valóság nem ez. A padlizsán az egyik legnehezebben elkészíthető zöldségféle. Vannak emlékeim a grillezett padlizsánról, amit vagy csizmatalphoz hasonlóra szárítottak, jó esetben mindezt olajjal lelocsolva, vagy inkább sülve-főtt valami lett belőle, ami olajos nedves lében úszik. Pont jól eltalálni az állagát nem kis kihívás.
Ha nagyon őszinte akarnék lenni, megkockáztatnám, hogy annyira nem is finom, mint amennyire macerás. Egy jó padlizsán krém azért jöhet, de ennek a módját az erdélyieknél jobban senki nem tudja. Amit szeretek az a hosszú, vékony padlizsán, aminek a színe a rózsaszíntől megy az élénk liláig. Ebből szoktam a kedvenc vietnámi ételemet főzni. Vietnámi grillezett padlizsán
Most én is elcsábultam és vettem egy duci darabot, bár nem volt vele tervem.

Úgy döntöttem, hogy ma nem állnék túl sokat a tűzhelynél, ami azt jelenti, hogy vagy gyorsan dobok össze valamit, vagy lassan hagyom főni a felrakott ételt. Az utóbbi mellett döntöttem. Volt itthon néhány gyönyörű csirke comb a hűtőben. Épp kapóra jött egy jó kis paradicsomos csirkéhez. Van egy szuper vaslábasom, ebbe gondoltam rotyogtatni a paradicsomos, padlizsános raguszerű ételt.

Igen sok, picire aprított vöröshagymát üvegesre pároltam, majd rádobtam a csirkéket. Szépen körbepirítottam, majd felöntöttem fél liter paradicsomszósszal. A fűszerezése kb.15 szem friss borsszem és 5 szál kakukkfű volt. Levettem a hőfokot és mintegy másfél óra múlva érezhetően elkezdett puhulni. Ekkor tettem hozzá a két centis kockákra vágott padlizsánt. Még fél óra a tűzhelyen és a padlizsán nemcsak puha lett, hanem szépen be is szívta a szószt.

A padlizsán olyan, mint egy szivacs. Ha serpenyőben sütöm, akkor hihetetlen mennyiségű olajat képes felvenni. Locsolok rá egy adagot, hogy jobban sercegjen, de egy pillanat múlva már önthetem az újabb adagot. Mire persze megpuhul már tocsog az olajban. Ekkor már az amúgy egészséges zöldség egy rémálom lesz a fogyókúrázoknak.

Finom kenyérrel tunkolva, de most tésztát főztem hozzá.

Hozzávalók
csirek comb
vöröshagyma
kakukkfű
friss bors
paradicsomszósz
padlizsán




Nincsenek megjegyzések: