Translate

2013. március 15., péntek

Csirkecomb spárgával és konfitált fokhagyma mártással

Nemrégiben halikrát kevertem konfitált fokhagymával és remek ötletnek bizonyult. Úgy döntöttem, hogy folytatom a kísérletezést. Arra gondoltam, hogy valami tejszínes mártást fogok készíteni belőle.

Betekertem alufóliába vagy tíz gerezd fokhagymát egy kis olívaolajjal. Betettem 160 sütőbe 40 percre. Szerintem kevesebb idő alatt is elkészül. A lényeg, hogy jó krémessé váljon. Addigra minden csípőssége eltávozik és finom édes lesz. Szépen elnyomkodtam késsel, majd beletettem egy picike serpenyőbe. Felöntöttem tejszínnel, picike sót és borsot tettem bele. Találtam pár szeletke szárított vargánya gombát is, amit forró vízbe tettem és folyamatosan melegen tartva feláztattam. A gombát és kis áztatólevet szintén hozzáadtam a mártáshoz. Igencsak feldobta. Nem nagy ügy, de igen finom ízű dolog.

Most, hogy ez meglett, már csak egy kérdés maradt, hogy mit egyek mellé. Semmi meggyőzőt nem találtam a hűtőben csak egy kis spárgát. Ezt viszont levesnek vettem. Na, és! Akkor a fele az enyém, a fele a levesé. Fifty-fifty. Szerintem korrekt vagyok :) Szóval becsülettel megpucoltam a spárgát.

Csirkecombot sütöttem a legegyszerűbb módon. Zutty, be a sütőbe és ropira sütni. Relatíve gyorsan elkészült, viszont egyszerűségében finom ételt sikerült kreálni. Egészséges és nem hizlaló, ha az ember csak cseppeket eszik a mártásból, mert legyünk őszinték a 35%-os tejszín nem kalória mentes, viszont isteni.

Nincsenek megjegyzések: