Translate

2013. március 18., hétfő

Fogas sörtésztában krumplisalátával


Nem kellett hosszasan gondolkodni a mai vacsorán, mert már tegnap kivettem a fagyasztóból egy szép szelet fogast. Ha lassan engedjük ki, szinte nem is érezni, hogy nem friss a hal. Ennek most volt ideje szépen, lassan olvadozni.
Nem terveztem sok fűszert hozzá, inkább tisztább ízre vágytam, így lett belőle rántott hal.
A halakat sóztam borsoztam és félretettem. Míg így pihengetett a hal, megfőztem pár szem kisebb burgonyát, felszeleteltem egy kaliforniai paprikát, néhány szem koktél paradicsomot és egy lilahagymát.

Fehérborecetet öntöttem egy kis tálkába és sót, borsot meg egy kis cukrot tettem bele. A só az ecetben olvad, de olajban nem. Ezért ha olajos mártást készítek soha nem az olajba teszem a sót. Szóval, ahogy elolvadt a só felöntöttem olajjal. Jó sok petrezselyem levelet is vágtam bele és hozzátettem a hagymát is.

A megfőtt krumplikat melegen felszeleteltem és a paprikával és paradicsommal együtt belekevertem a saláta alapba. Gyorsan kitettem az ablakba hűlni. A halnak tésztát készíttettem amibe belemártom és kisütöm. Tojást, lisztet, sütőport, sót és sört kevertem össze. Amikor tejföl sűrűségűvé vált az állaga belemártottam a halszeleteket és mehetett a forró olajba. Mire ezzel végeztem a krumplisaláta is kihűlt.

Jó kis vacsora volt ez. A tempurából megmaradt sör épp megfelelt mellé.

Hozzávalók
fogas szeletek
burgonya
kaliforniai paprika
ecet
olívaolaj
petrezselyem
lilahagyma
tojás
liszt
sütőpor
sör

2 megjegyzés:

Marka írta...

Hú, ez nagyon finom lehetett! Imádnom a sörtésztát, és fogassal isteni lehet!

Györgyi írta...

Ez tényleg nagyon finom lehetett, én imádom:)
Péter légy olyan kedves kukkants be hozzám, mert meginvitáltalak egy játékra:) Köszi!