Translate

2013. március 9., szombat

Kínai virágzó káposzta osztrigaszósszal

Ma egy igazi érdekességet mutatok nektek. Ez a zöldség mondhatnám, hogy az egyik kedvencem, de ez nem igaz, mert az a téli fokhagyma szára. Remélem idén tudok szerezni belőle és meg is tudom mutatni.  Viszont a sok más zöldség között ez egy igazán ízletes darab. Choy sum a neve. Persze ahány nép, annyi másik elnevezés. Nevezzük egyszerűen kínai virágzó káposztának.


Persze rögtön jön a kavarás, mivel a mustárfélék családjába tartozik. Ha az ízét szeretnénk meghatározni, akkor pedig valahol a brokkoli és a spenót között van. Legalábbis ezt írják. Nekem inkább brokkoli, de annak egy lágy és édeskés változata. Minden esetre a nálunk általánosan ismert spenótra nem hasonlít. Ami a legszuperebb benne, hogy tényleg gyönyörűen virágzik. Picike, de roppant élénk sárga virágok kandikálnak ki a levelek közül. Szinte fájó szívvel készítettem el. Inkább  nézegettem volna egy szép vázában.


Amit még érdemes tudni róla, hogy tele van kalciummal, karotinnal, folsavval és magas a rost tartalma is. Ami még érdekessége, hogy ha hagyjuk beérni, akkor a magjait kilövi és ezt követően még lédúsabb és édesebb lesz az íze. Elkészítése egyszerű. Kis pirítás, vagy gőzölés, vagy blansirozás. Nem kell sok idő hozzá, max. két perc.






Én feldaraboltam és két percre bedobtam a gőzpárolóba. Kevéske olajon reszelt gyömbért pirítottam egy percig. Eztán aprított fokhagymát is tetem hozzá és további fél percig pirítottam. Hozzá öntöttem két evőkanál osztrigaszószt is. Sót nem, mert a szósz igen sós.
Ebbe gyorsan beleforgattam a zöldséget és kész is lett.

Hozzávalók:
kínai virágzó káposzta
gyömbér
fokhagyma
osztrigaszósz

Nincsenek megjegyzések: