Translate

2013. március 10., vasárnap

Német hagymatorta



Ritkán van, hogy ráéhezek, valamilyen konkrét ételre és ha így is adódik, akkor az bárány, vagy bélszín szokott lenni. Egy ideje a hagymatortára fenem a fogamat, pláne, hogy mindig hibádzik valami az elkészítéséhez. Vagy épp a tojás fogy ki itthon és kedvenc szomszéd asszonyomhoz sem tudok bekopogni, hogy kölcsönözzön nekem, vagy Sárának nincs kedve kenyeret sütni és így meg tőle nem tudok egy kis tésztát szerezni az alaphoz. 

Most úgy álltak a csillagok, hogy minden egybe esett, nem felejtettem el tojást venni és kenyértésztát is kaptam. Szuper reggeli lesz belőle, pláne, hogy elő lehet készíteni és csak be kell tolni a sütőbe. 
A tésztát jól kinyújtottam és egy tortaformába tettem, fóliával lefedtem és éjszakára kitettem a hideg lépcsőházba.

Füstölt kolozsvári szalonnát felkockáztam és kisütöttem a zsírját, leszűrtem és a zsírban a rengeteg, szeletekre vágott hagymát lepirítottam. Só és bors ment rá. Miután kihűlt, betettem a hűtőbe. 
Reggel, miközben a sütő forrósodott, a hagymát szétterítettem a tésztán a tojásokat összekevertem tejszínnel. A mennyiségre azt mondom, hogy amennyi a tojás, annyi a tejszín. 3 tojáshoz kb. 3 deci tejszín. Teszek hozzá egy kis sót és borsot és ami szerintem jót tesz az ízének, egy fokhagymát szétnyomva szintén belekevertem. 
A masszát a hagymás tésztára öntöttem és betoltam kb. 20 percre a forró sütőbe. 

És ma különösen jó fej vagyok, mert a reggeli kávét is én csináltam, Sára meg lustálkodhat. 
Ez a kaja azért is szuper, mert melegen és hidegen egyformán finom. 

Hozzávalók:
tészta alap (kelt tészta, vagy kenyér tészta)
kolozsvári szalonna
vöröshagyma
tejszín
tojás
fokhagyma 


Nincsenek megjegyzések: