Translate

2013. március 16., szombat

Paradicsomos bucatini sült szardíniával



A legutóbb készített sült Szardínia megihletett. Most egy paradicsomos tésztás ételre vágytam.
- Paradicsomos bucattini szardíniával? - kérdezem Sárát.
- Aha, jó lesz. Mi az a bucatini?
- Olyan, mint a makaróni (így magyarosan írva), csak lyukas.
- Hamar kész van?
- Igen.
- Akkor jó lesz.

Reggeli nélkül mentünk vásárolni, úgyhogy igen éhesek voltunk, amikor dél körül hazaértünk. Gyors ebédet akartam, de finomat is. A budaörsi Metro egész környéke tele volt parkoló kamionokkal, még az áruház parkolójának egy jó részét is elfoglalták. A havazás miatt kényszerültek pihenőre. Elég bizarr látványt nyújtott a felgyülemlett kocsisor.
Megjegyze hazafelé két saroknyira volt egy mobil wc. Lövésem sincs, hogy mit keresett az utcán, de a lényeg, hogy a szél felborította. Vizuális tipusként elképzeltem milyen lehetett volna, ha épp végzi a dolgát valaki, amikor felborul. Háááát!!! Mindenesetre kijózanító tényként eszembe jutott, hogy sajnos a mi hátsó kerítésünket is kitépte a viharos szél hat méteres szakaszon. A fenébe!!!

Alig hogy becuccoltunk a kocsiból, már kezdhettem is a konyhai robotot.
Megtisztítottam a szardíniákat és a gerincüket is kiszedtem. Ettől szép filék keletkeztek.  Ez persze túlzás, hiszen a szardínia nem egy nagy hal, ráadásul sikerült az átlagosnál is apróbbakat vennem. Szeretjük a sült szardíniát, pláne, ha kicsik. Na, szóval kb. 10 centis halacskákat filéztem, nem egy nagyívű meló.

A bucattini tésztát feltettem forró vízben főni, 16 perc volt a zacskóján a főzési időre. Ezalatt a paradicsomszószt (még mindig a sáját termesztésemből) beleöntöttem egy nagy serpenyőbe és apróra vágott rozmaringgal ízesítettem. Kis hőn főzögettem, amíg vártam, hogy a tészta is elkészüljön.

Közben a halakat serpenyőben kis sóval és borssal, olívaolajon megsütöttem. Amikor a tészta majdnem kész lett beledobtam a szószba egy gerezd aprított fokhagymát és hozzátettem a tésztát. Szeretem, ha a tészta a szószban fejezi be a puhulást. Ilyenkor szépen bevonja a szósz és annak ízéből is magába szív. Így sokkal jobb, szerintem. Tálaláskor a tányérba szedett tésztára tettem a sült szardíniákból.
Semmiképp sem akartam belekeverni, mert akkor könnyen széteseik a hal és csúnyává teszi a tésztát. Így meg akkor ehettem a halakat, amikor csak akartam.

Na, ezek után megérdemlek egy jó kis kávét.


2 megjegyzés:

Rosenmayer András írta...

Nagyon tetszetős és szimpatikus étel! Gratulálok hozzá!

Műkedvelő Hedonista írta...

Köszi András. Nekünk is tetszett.