Translate

2013. március 19., kedd

Tofu hoisin szószban



Sok év kellett hozzá, de megszerettem a tofut és nem kevés változat után a Sárával is megszerettettem. Mára az egyik kedvence. Be kell látnom, hogy tévedtem, amikor azt mondtam, hogy vacak alapanyag. Mindössze kellett egy kis nyitottság a részemről. Bár az is hozzá tartozik az igazsághoz, hogy sok vacakot árulnak a boltokban. Most nem sorolnám hosszasan, hogy melyiket miért nem szeretem, de azt igen, hogy mit ajánlok. Eddig két helyezettem van.
Az egyiket kínaiaknál lehet venni. Simán elviteles dobozba teszik egy címkével a tetején, amin rajta van a lejárat. Ez már elfogadható minőség, bár nagyon puha és vizes, ezért érdemes rácsra tenni és hagyni kicsöpögni. Jobb esetben érdemes papírtörlőt tenni alá, de ebből igen sokat felemészt a rengeteg nedvesség, viszont gyorsítja a folyamatot. A kedvencemet egy Koreai hölgy árulja a Szépvölgyi út elején a Dunához közelebb eső üzletben, illetve büfében , mert étel is kapható. Cuki a hölgy, mert mindig mosolyog. A magyart egész jól beszéli, de legutóbb hallottam, hogy az angolt keni-vágja. Ott kapható az is, amit előbb említettem, de a tuti a holland importból származó. Ebből van egy kék és egy piros csomagolású is. A kék a puhább, a piros a keményebb. Sütéshez én ezt szeretem.
A kínaiaknál Sára kedvéért szoktam sült és füstölt tofut is venni. Ezek tényleg finomak, ha keményebb állagot szeretnénk.

 A felkockázott darabokat olajon szorgalmasan megpirítva klassz ropogós külsőt kap és kellően kiszárad. Ilyenkor ízesítés nélkül is imádom. Most is így készítettem elő. A szószhoz összekevertem egy kis hoisin mártást ( a Lee Kum Kee márkát szeretem ) pici cukorral, rizsecettel és kis alaplével, hogy az állaga kellemesen szószos legyen. Persze, a víz is megteszi. Vöröshagymát felszeleteltem majd olajon megpirítottam. Ilyenkor  a nagy hőt javaslom, mert akkor jó ropogós marad, de kellően meg is pirul. Kis hőn inkább lefonnyad. Amikor eleget pirult rádobtam a már megsütött tofut és a mártást is. Gyors forralás és tálalás.
A tetejére szórt újhagyma isteni kiegészítője ennek az ételnek. Mostanában a kevesebb hízás jegyében igyekszem köret nélkül készíteni az ételeket, de legalábbis nem rizst, tésztát, vagy krumplit használni. Ez az étel szerintem önállóan is megállta a helyét. Fincsi.

Hozzávalók
tofu
hisin szósz
rizsecet
alaplé (víz is lehet helyette)
vöröshagyma
újhagyma

Nincsenek megjegyzések: