Translate

2013. június 10., hétfő

Fish and leány sarja


Hogy mi az oka annak, hogy szokatlan nevet választottam, az az, hogy tetszik ez a középkori elnevezés (leány sarja). A fish and chips fincsi de full egészségtelen. Nálam most fél egészségtelen lett a menü. Tettem ezt egyrészt az egészség oltárán folytatott harcom végett (mindjárt megkönnyezem magam), másrészt mert hihetetlenül finom kiegészítő ez a bundázott halhoz. A sörtésztáház nem kell különösebb magyarázat. Úgy jó, ahogy van, én sem extráztam.

Viszont a leány sarja kifejezésről van mit elmesélnem. Ez nem valami különleges dolog, hacsak azért nem, mert a piacon ezt bizony nem adják oda. Amiről szó van az a fiatal tormahajtás. Picike, intenzív ízű friss hajtások. És most anyós jelölt pajtitól kaptam egy tormát, ami a kertjében sarjadzott. Hát, ezt a finomságot mindössze tejföllel kell összekeverni, facsarni bele egy kis citromot, fehérborsot darálni hozzá, meg enyhén megsózni. Tény, hogy nem kell hozzá nagy szakértelem, de az eredmény szempontjából tíz pontos kiegészítője a halnak.   Persze egy kis csavar most is került bele: nagyobb darabokra aprított és serpenyőben megpirított, finom dió. Na, ettől aztán 11 pontos lett.

Ezek eddig a hizlaló sötét oldalt képviselték. Most jöjjön az egészséges napos oldal. A zöldspárgát simán megpároltam. A céklát alufóliába tekertem, de előtte megsóztam, borsoztam és némi kakukkfüvet tettem hozzá, meg olívaolajat. Sütőben, 180 fokon puhára sütöttem. A feketés kis valamik a tányéron fokhagyma gerezdek lennének, amiket szintén a sütőben készítettem, de figyelmetlenségem végett kissé odapirultak. Sebaj, több is veszett már a konyhámban :)
Megint egy nem túl bonyolult étellel jelentkeztem, de annál finomabbal.

Hozzávalók:
halfilé tetszés szerint
friss torma hajtás
tejföl
citrom
dió
zöldspárga
cékla
kakukkfű
olívaolaj

2 megjegyzés:

wanna írta...

Ez a tormahajtás-"mártás" igazán finom lehet, a hal pedig az nálam mindig nyerő.

Műkedvelő Hedonista írta...

Köszi Wanna! A halas vonzódásodat felismertem :) Amúgy engem is meglepett, hogy ez az egyszerű mártás mennyire illik a halhoz.