Translate

2013. november 17., vasárnap

Gránátalmás tápiókagyöngy puding



Kaptam egy zacskó tápiókát egy ismerősömtől, aki azt mondta, hogy nem tud vele mit kezdeni.
A tápióka puding egyre divatosabb itthon, és már én is gondoltam rá, hogy kipróbálom, de valahogy mindig elmaradt. Már évekkel ezelőtt ettem ilyet és nagyon ízlett. Igaz az állagához való hozzászokás eltartott egy darabig. Az a helyzet, hogy mi európaiak a saját süteményeinket szeretjük, hiszen ehhez vagyunk hozzászokva. Ez, így helyes is. Viszont érdekes, hogy híres szakácsok már mondtak olyat, hogy bár először az ázsiai édességek kifejezetten furcsák voltak számukra, de kis időt eltöltve ebben a térségben és sok ottani süteményt elfogyasztva azt mondták, hogy sokkal érdekesebbnek és szerethetőbbnek tartják ezeket.




Én azt mondanám, hogy fura az állaguk, néha az illatuk, bár nem kellemetlen, szokatlan ízekkel lepnek meg, szóval amolyan minden bajuk van sütemények, de mégis van bennük valami. Olyan nekem, mint a Barbara Streisand. Görbe az orra, nem szép a szeme, a szája, de mégis egyben egy különleges és szép nő.

A metódus hasonló, mint a jó rizs esetében. A gyöngyöket 20 percre beáztatjuk hideg vízbe. Leszűrjük és friss vízzel felöntve feltesszük főni. Minél gyorsabban forraljuk fel! Amint elérte a forráspontot, vegyük a lángot alacsonyra.  Pici sót tegyünk bele. Újabb 15-20 perc elteltével vegyük le a tűzhelyről és fedjük le.A gyöngyöket addig főzzük, míg  elveszítik teljes egészében a fehérségüket és átcsapnak opálos áttetszőségbe. Tessék bátran kóstolgatni és eldönteni miként ízlik. Túlfőzni nem érdemes, mert szétázik. Arra mindenképpen figyeljünk, hogy sok vizet szív magába. Baj lenne, ha szárazan főzögetnénk. Ne sajnáljuk a vizet.

Eztán jött az ízesítés. Gránátalma szirupot tettem bele. Ez szerencsére nem túl édes, viszont kellően aromás. Koktélok gyakori szereplője. Kinek milyen az ízlése úgy kísérletezze ki a maga verzióját, vagy állagát. Természetesen hűlés közben sokat merevedik, sűrűsödik az anyag. Van aki szinte tejesen, folyósan szereti, de lehet akár késsel vágós is, ha úgy jártunk el. Nekem tetszik, ha van némi állaga. Úgy próbáltam meg belőni, hogy éppen ne folyjon, de kicsit pudingosan remegős legyen. Persze melegen folyik, hidegen megdermed.

2 megjegyzés:

marisz57 írta...

Nem ismerem a tápiókát, de már elhatároztam, hogy kipróbálom.
Ráadásul úgy olvastam, hogy 'addig fűzzük a gyöngyöt' -addig főzzük helyett-, kicsit megrémültem, hogy soká tart elkészíteni, de aztán újr elolvasva megnyugodtam.
A gránátalmát is 4-5 éve csak, hogy megismertem, és nagyon megkedveltem.
Lehet, hogy így leszek a tápiókával is?

Műkedvelő Hedonista írta...

Hát ez vicces. Jól elírtam .) Köszönöm, hogy szóltál. Szerintem vannak alapanyagok és ízek is, amikre nem ugrik rá rögtön az ember. Szerintem ilyen a tápióka és a koriander levél is. Először majd mindenki azt mondja a levélre, hogy szappan ízű, aztán meg mindenre tenné. A gyöngy ízetlen és hülye állaga van, de pont ez teszi később szerethetővé :)