Translate

2013. november 12., kedd

Házi grissini olaszos hangulatú mártogatóssal


Mitől is lehet piszkosul meghízni? Hát ettől. Ó ez egy vékonyka kis rudacska, egy darabtól igazán nem dől össze a világ. Na, még egyet aztán befejezem. Na jó még egy utolsó utánit, ez úgy is csak frissen jó. Már el is fogyott a fele. Aztán, amikor kihűlt is jó az még csak most már nem eszméletlenül, csak elképesztően. Szóval never ending story.

A grissiniket Sára követte el. Annyira ügyes benne, hogy én hozzá se mernék kezdeni. Persze, hogy beégjek! Megkérem, hogy mesélje el e titkot. A mostani egy nem kiszárított változat, de ropog rendesen. Ez most egy egyszerű kelt tészta, élesztővel, mézzel, langyos vízzel, szokásosan a Szabó Malom lisztjével, amiből került bele bl80-as kenyérliszt, meg egy kevés teljes kiőrlésű tönköly is.
A titkos összetevőjű grissininek, nincs titkos összetevője. Amitől finom lesz, az az, hogy lélekkel készül. (legalábbis Sára mindig ezt mondja) Meg talán az is jót tesz neki, hogy amikor félig megkelt a tészta, újra összegyúrja és újra keleszti.

Én pedig elmesélem hogyan kelt életre a mártogatós ötletem. A kertben még vidáman zöldell a bazsalikom, mintha nem is november lenne. Hát szakajtottam belőle egy fél maréknyit. Olajat öntöttem egy tálba és a frissen felaprított leveleket - nehogy megbarnuljanak - beleszórtam. Eztán vágtam aprócska kockákra a friss paradicsomot. Ha nagyra vágjuk nehéz kitunkolni. Ez is ment az edénybe. Fenyőmagot megpirítottam és ez is ment a többihez. Ha ilyen nincs otthon, akkor mehet belel mandula is, de szigorúan csak pirítva.  Ami még adott egy lökést az ízeknek, hogy szárított sárga körteparadicsomot is tettem bele szinte milliméteres kockákra vágva, de nem sokat. És eljött a kötőanyag ideje is, arról nem beszélve, hogy mennyire finom, és ez a parmezán sajt. Csuda mód fel tudja dobni az ízeket és némileg össze is tartja az olajos masszát.
Só, bors és élvezet. Annyira belemerültünk, hogy a kikészített bort is elfelejtettük kinyitni.
Mondjam az, hogy nem is hiányzott?

Hozzávalók
kenyérliszt
élesztő
méz
olíva olaj
bazsalikom
fenyőmag
parmezán

2 megjegyzés:

Dina írta...

Hm, na jól van ám, mára ez a második, ami telibe talál. Bakker, nyelek nagyokat. Sára, nagyon ügyi vagy! Ez a két dolog így együtt fenomenális lehet. :)

Abrakadabra írta...

Köszönöm, nagyon kedves vagy! Sára