Translate

2013. november 8., péntek

Pandan levélben sült csirke kétféle ízben, csípős, fűszeres tápióka-gyöngy ropogóssal


A pandan levél nagy kedvencem. Már készítettem pandanos édességet, és a rizsfőzéshez is gyakran használom, mert csodás illatot kölcsönöz a főtt rizsnek. Most elindultam a sós változat felé, rögtön két változatot is kipróbáltam. Csirkemell volt a kísérlet tárgya, egyik részét mogyoróvaj, világos szójaszósz, halszósz, pici cukor, reszelt gyömbér és szezámolaj keverékében pácoltam. A másikat kókusztej, kis kurkuma, osztrigaszósz, fokhagyma keverékében. A pácot lecsöpögtettem és szépen bebugyoláltam a levelekbe. Nem gondolom, hogy a legprofibban, de nem volt kedvem utána olvasni az origamizásnak.

A sütése jelen esetben sütőben történt 200 fokon. A cél az volt, hogy ne hízzunk az olajtól, de azt kell mondanom, hogy sokkal jobb lett volna szemet hunyni erre az alkalomra, mert ha bő olajban sütöttem volna jobban felszabadulnak a levélben lévő illatok és ízek, bár így is csoda finom volt.

A köretnek is megadtam a módját. Volt vele munka elég. A tápióka gyöngyöt édességként ismertem eddig, most viszont arra gondoltam, hogy lehet ez sós is. Kerestem egy receptet a neten a sós változatra. Találtam egy sült fasírtot, amit szinte változtatás nélkül készítettem el. Aprított földimogyorót, őrölt római köményt, sót, borsot és egy kicsi zöld chili pasztát össze kell keverni. A tápióka gyöngyöket 3-4 órára vízbe kell áztatni. A fűszereket kis olajon pár pillanatig serpenyőben pirítani kell, majd hozzáadni a leszűrt gyöngyöket. Ekkor kell bele egy evőkanálnyi tej és ízlés szerinti citromlé. Ezt a masszát alacsony hőmérsékleten lefedve főzni kell 5-6 percig. Ekkor hozzáadjuk a pürésített főtt krumplit és a friss koriandert. Az ízét sóval, cukorral és citromlével beállítjuk. A masszából kis fasírtokat gyártunk, majd kevés olajon, serpenyőben ropogósra sütjük.

Amire vigyázni kell, hogy a gyöngyöket jól le kell szűrni. Krumpliból inkább a rostosabbat, mintsem a vizesebbet kell választani. Ha a massza túl híg, akkor nem lesz a fasírt eléggé ropogós. Én nagyon rosszul választottam a krumplit sajnos, de így is remek és érdekes állagú és ízű köret lett.

A szósz: Rizsecet, sok cukor, friss piros chili, egész apróra vágott fokhagyma, gyömbér, koriander levél, mogyoróolaj és aprított mogyoró keverékéből állt. Ez a kedvenc mártogatósom.

Nincsenek megjegyzések: