Translate

2013. november 10., vasárnap

Paradicsomos kalmár csápok tepsis burgonyával


A kalmár csápokat minduntalan ropogósra sütve esszük, mellőzve minden fűszerezést. Szuper finom így, de az az igazság, hogy finom az máshogy is, csak ugye a sült, ropogós verzió egyszerűen eteti magát. Most megerőltettem magam és kitaláltam más módot, hogy ne ússzon olajszagban az egész konyha.

Sára azt mondta, hogy legyen paradicsomos. Így kevésbé a kedvencem, Én fehérbabbal, salátának készítettem volna el. Mivel beígért egy finom kávét ezért engedtem a csábításnak. Póréhagymát kockázva olívaolajon elkezdtem pirítani, majd hozzáadtam apróra vágott rozmaringot. Fél perc múlva mentek bele a csápok. Egy perc múlva finom, saját termésű paradicsom szósszal felöntöttem és apróra vágott fokhagymát és bazsalikomot is tettem bele. Két perc múlva a szósz meleg lett, a csápok meg készre párolódtak. Na eddig egyszerű volt. A másik felét sem bonyolítottam, csak időigényesebb volt, ezért előbb kellet nekikezdenem. A sütőbe, amit felmelegítettem 220 fokra felkockázott krumplit tettem sóval és olívaolajjal bedörzsölve. Amikor úgy tűnt, hogy már csak 10 perc kell a krumpli teljes elkészültéig kockázott vöröshagymával szépen összekevertem. Ettől még ízesebb lett. Mire a krumpli elérte a kellő ropogósságot a hagyma is megsült. Még épp ropogott, de már nem volt nyers íze.
Most mondjam azt, hogy jó volt, Kávé versus ebéd. Mindkettő dobogós.

Nincsenek megjegyzések: