Translate

2013. december 11., szerda

Sushi falat pálinka és citromfű zselével


A nagymamám, ha élne, minden bizonnyal elverte volna a kezem, ha meglátja, hogy játszottam az étellel. Az előzménye az volt, hogy a sors véletlenül belekevert egy főzőversenybe, amit bloggereknek hirdettek meg. A feladat az volt, hogy a kiosztott pálinkával kellett főzni valamit. Nekem vilmoskörte jutott. Jó pár ételt lefőztem. Volt amit öt különböző technológiával készítettem el, mert kerestem a legjobb álagot és azt a módszert, amiben az alkohol már nem dominál az ízek fölött és a pálinka eredeti aromája is leginkább megmarad. A zselésítés erre remekül alkalmazható.

Kis hevítés a pálinkának, aztán infúzionálás, ami azt jelenti, hogy a meleg folyadékot le kell fedni fóliával és ekkor az illatok, aromák nem elpárolognak, hanem visszavándorolnak a lébe. Na pont így tettem a pálinkával. A képen alul látható zöld zselé pedig citromfű kivonat. A friss citromfű leveleket nagyon kevés folyadékkal botmixer segítségével teljesen lepürésítettem, majd egy nagyon sűrű szűrőn átfolyattam, így a rostok nem kerültek a kivonatba. Ha valakit megáldott az isten egy thermomix birtoklásával, netán saját magát ajándékozta meg vele, akkor mondanom sem kell, hogy semmilyen szűrésre nincs szükség, mert az a gép csodákra képes aprítás és pépesítés terén. Minde esetre nekem olyanom nincs, de nagyon szeretnék egyet.

Mindkét zselét agar agarr-al zselésítettem. Mivel kicsiben dolgoztam nem tudok arányokat mondani, de nem is érdemes, mert úgy tűnt nekem, hogy alkoholos közegben nem kívn megfelelően oldódni. Amúgy is egy necces dolog, mert minimális túladagolás mellett is képes keményre kötni. Viszont a pektin remekül alkalmazható alkoholos folyadék zselésítésére. A franciáknál a jobb érzésű borzselét készítő mesterek kizárólag pektinnel dolgoznak. Ettem egyszer egy spanyol borzselét amit zselatinnal készítettek, de az valami borzalom volt. Kiérződött az a vacak íze. Ha valaki most azt gondolná, hogy pektint szerezni nehéz, akkor azt kell mondanom, hogy nem. A neten több cukrászati alapanyag forgalmazó is található, de elárulom, hogy a Dr. Oetker lapzselatin is pektinből van állítólag. Ami amúgy a pektin lényege, hogy savas közeg kell neki, hogy megfelelően elkezdjen sűríteni. Ezt jelen esetben pár csepp citrommal értem el. Egyébként is tettem mindkét folyadékhoz picike cukrot, ezért simán illett  hozzá egy kis savasság. A középső rész pedig sushi rizs lett, azt nem nagyon extráztam, mert épp elég aroma volt a két zselében. Mondjuk azt, hogy a rizs volt az átjáró ég és föld között. Játéknak jó volt, de macerás és többet nem csinálok ilyet.

Megjegyzem, nekünk nem ízlett ez a pálinka zselé. Eggyel több ok, hogy ne bajlódjak vele.

Nincsenek megjegyzések: