Translate

2014. június 15., vasárnap

Osztrigás Mici (Peti)

Ahogy már párszor írtam róla el szoktam járni időnként beugrósnak egy cateringes céghez. Nevezzük nevén az AHA cateringhez. Egyrészt érdekes belelátni a rendezvények világába, meg ahogy említettem az itt dolgozó szakácsok többnyire igen nívós helyeket jártak meg. Egyikük jelenleg az olasz nagykövet szakácsa, másikuk meg Soros György családjának és aktuális vendégeinek főz, amikor a pénzügyi géniusz az évből öt hónapot a mi kis országunkban tölt. Többen a michelin csillagos Costesben dolgoztak, illetve egyéb elismert helyeken. Nem ügyetlen srácok. Érdekes számomra megtapasztalni, hogy miként zajlik a dolog nagyban és kicsiben. Van itt 30 fős finger food-os rendezvénytől kezdve az egy-két ezer fős melegkonyhásig minden.

Eleinte csak olyan feladatokat adtak nekem, hogy ezt-azt szeleteljek fel, vagy készítsek elő. Mára már telejesen önálló feladataim vannak a-tól z-ig. Megmondják mi az étel neve és milyen jellegű és hajrá. Nagy ritkán fordul csak elő, hogy konkrét receptet kell követni. Már elismerésekben is volt részem. A török nagykövetnek ízlett az általam készített tabulé saláta és odajött megköszönni. Két ázsiai tekercsem egy nyári és egy sült, illetve egy arab köfte annyira ízlett a megrendelőnek, hogy azt kérte személyesen én készítsem el egy másik alkalommal. Ezek kellemes élmények, de nem ennek örülök a legjobban, hanem, hogy azt érzem a szakácsok blogger ellenes világában a megtűrt kategóriába tartozom. Ez valójában elismerésük kifejezése felém.


Már több rendezvényre egyedül küldtek ki. Volt, hogy a rendezvény előtt csak pár órával tudtam meg, hogy nekem kell mindent levezényelnem. Ilyenkor irány a helyszín. Kipakolás, előkészülés, a felszolgálók és a hinterland irányítása a feladat. És miért ez a hosszú bevezetés? Mert ebből az ismeretségből jött az, hogy elhívtak a Gourmet fesztiválra, hogy vigyem az osztriga bárt. Majd a mostani Street fodd fesztiválra is. Soha nem láttam fesztivált belülről, úgyhogy azonnal igent mondtam. Amúgy ezekből az ismeretségekből jött például a Hungry Goulash is.

Most mégsem ennek a világnak a bemutatására készülök, hanem elmesélem osztrigás tapasztalataimat. 2100 osztriga kinyitása után, ami pár tucattal kevesebb, mert a kollégák is nyitottak párat. Monjuk úgy, a 2000 megvolt, de lássuk osztrigás tapasztalataimat. Mondanom sem kell, hogy hedonistaként ettem már osztrigát többször is. Jó pár esetben én nyitottam ki, de ez nem jelent nagy gyakorlatot. És bizony azt soha nem figyeltem meg, hogy más hogyan nyitja a boltban. Sebaj! Ezzel a tudással felvértezve indultam neki a munkának.

Az első nap után rá kellett jönnöm, hogy elég nagy fizikai erőnlét kell többszáz osztriga kinyitásához. Mivel nekem is jóbarátom a gugli, mint oly sokaknak, elkezdtem videókat nézni. Többnyire minden módszer azonos volt, de nem adtam fel, mert éreztem lesz itt még nekem való is. És lőn. Az osztriga íves oldalán két óra tájban állati puha a héja. Simán becsúszik a kés. Mi a fine de claire tipust adtuk, aminek olyan az íve ezen a részen, hogy aránylag könnyü kitörni egy darabot, ami igaz nem a világ vége, de tény, hogy sérülhet a külleme. Mindenesetre többszáz osztriga után feldagadt tenyérrel ezt nem annyira bántam.

De jött egy Bretagne-i srác, aki mutatott egy másik módszert, ahogy feléjük nyitják. Ez a hegyes végétől számítva kb. 2 cm szintén az íves oldalon. Na itt csak minimális a sérülés lehetősége és alig kell hozzá több erő, mint az előbbi megoldáshoz. Persze  kell azért bőven, hiszen az osztriga pont az ellenkezőjét akarja, mint én.

Na ennyit a tudományról. Jöjjenek a vidámabb tapasztalatok. A vendégek kb 80 %-a "osztrigaszűz" volt. Mindenki ekőször kostolta. Ezért egyesével mindenkinek el kellet mesélnem mi a teendő. Ha valaki a sorban a második volt és hallott is mindent, akkor is kérte, hogy neki személyesen is meséljem el. A kollégáim agyára mentem, mivel folyamatos teátrális előadásban voltam. :-) Persze a saját és a vendégek szórakoztatására sztorikat találtam ki. Volt közte olyan is, amiben kifejtettem, hogy a természetes egyedfejlődés elleni bűn, ha valaki nem eszi meg az osztrigát, mivel a 250 millió éve megjelent kagylók mitsem változtak. Elfogyasztásuk által a molekuláik beépülnek az emberi szervezetbe és így megvalósulhat régi álmuk, hogy közelebb kerülhessenek a végcélhoz, ami a legmagasabb fejlettségi szint, az emberi lét. Aki ezt megtagadja tőlük, irigy ember. Na ilyen történetből kifejlesztettem vagy 5-6-ot. A lényeg, hogy kellő figyelemmel, bíztatással és nem kis beleéléssel megspékelve, azt gondolom többszáz hívet szereztem az osztriga evésnek. Legalábbis ez volt a visszajelzés.

Volt aki akkor mondott köszönetet, amikor a mosdóba menet összefutott velem, de volt, aki három napig vissza-visszatért és mindig hozott magával valakit. Ő úgy kezdte, hogy utálja a halat és nem érdekli az osztriga sem. A harmadik nap után ölelés, puszi, kézfogások. Ez azért jólesett. Azt mondják, hogy az osztriga afrodiziákum. Mindenki a fehérje tartalmára gondol. Hülyeség. Van benne jó sok cink, ami valóban serkenti a nemi hormonok termelését, de kérdem én mennyi osztrigát kell megenni ahhoz és mennyi időn keresztül, hogy csak úgy felálljon a húsos porcogó??? De jöjjön a lényeg. A férfiak nagyon élvezték az élményt, de ez semmi volt a nők reakciójához képest. Némelyikük teljes átéléssel ette meg a tenger esszenciáját. Volt, aki úgy fel volt pörögve, hogy mielőbb érezni akarja az ízét, hogy kénytelen voltam lefogni a kezét, hogy várjon kicsit míg elmesélem mi a teendő.

Az arcok, amiket vágtak megérték nekem a napi 3 és fél óra alvást, ami megmaradt két nap között. Az erotikus filmek megjátszott élvezkedése valóban gyenge utánzat. Volt egy lány, aki szégyenlősen elbaktatott hátra a pult mőgé, hogy minél kevesebben lássák, ha esetleg bénán csinál valamit. Mielőtt elmesélem a lány történetét jöjjön egy "bénázás": Egy remek dekoltázzsal megáldott hölgy kért egy osztrigát. Tényleg nem szivatásból, de egy nagyot adtam neki, mert láttam, hogy elég nagy a szája. Kis szájuaknak soha nem adtam túl nagyot. Igen ám, de ebben a darabban a víz is rengeteg volt. A hölgy nekikezdett a folyamatnak, aminek az lett a vége, hogya tengervíz szép lassan kifolyt a szája két oldaln és összegyült az állát. Innen az út egyenesen a két melle közé vezetett. Imádom  az osztrigát, de esküszöm nem vagyok irigy. Adok én másnak is :)))) Imádtam a jelenetet.

Visszatérve a szégyenlős lányhoz, rendeltetésszerűen végrehajtotta a feladatot. Egyszer csak forgatja a fejét mindenfelé. Szemei érzékien és lassal lecsukódnak. Mosolyog és elkezd vonaglani, vagy talán a tenger táncát járni, de tény, hogy a csípőmozgása felért egy misével. És ekkor következett a mirákulum. Az egyik lábát a másik elé vetette és erősen összeszorította a combjait. Ha látta valaki a Csúf igazság címü filmet, amiben Catherine Heigl egy étterenmben ül Gerald Buttlerrel és másokkal, akkor megértheti mit láttam. A színésznő a bugyijában egy vibrátorral érkezett, de a távirányítója kiesett a táskájából, amit egy kisfiú felvet. Addig nyomogatta a gombokat, míg szép szőke hercegnőnk elélvezett a vendégek előtt, miközben épp előadást tartott valamiről nagy "lelkesen". Állati vicces jelenet volt. EZ a lány is szőke volt és mit mondjak, pont úgy viselkedett, mint akinek a bugyija többfunkciós.
Odaszalad az anyjához és visszarángatja a pulthoz, hogy neki is ennie kell egyet. Ilyen egy önzetlen gyerek :) Haláli volt.

Összegzem. Nincs az az ajándék, aminek egy nő így tudna örülni. Kaphat brillköves gyűrűt, de ott is megkérdezheti miért ekkora. Tehát az osztriga örömöt okoz a nőknek és azonnali élvezetet. Mondtam is fiatal férfi társaimnak, akik be akartak osztrigázni az estére,  hogy inkább hozzák el a csajokat és azok majd bepörögnek. Ők majd felizgatják a srácokat az tuti. Öröm is lesz, meg szex is, szóval ne magukra pazarolják  a pénzt. Az gondolom az osztriga nem az ízével hódít, mert nincs benne semmi különleges sem, de a tenger egyik ősi lakója, aki emlékszik az őstengerek tiszta világára. Ez az íz felszabadítja az embereket és előhozza belőlünk is az emlékeket. Nemcsak a nyaralásokét, hanem azt is, amikor emberi lét még nem létezett, de haladtunk feléje. Az, hogy az ember ilyen lett, amilyen magában hordozza, hogy meg kellett élnie fejlődése során a többi létformát is. Az osztiga magában hordozza a legtisztább tengeríz esszenciáját. Övé a világon a legtisztább és legérthetőb íz és ezt hivatott közvetíteni. Az igazság az, hogy  inkább vagyok faszfej, mint macsó típus, de ez alatt a három nap alatt sztár voltam. Imádtak a nők. Naná, hogy megyek a Budavári sörfesztiválra is.

1 megjegyzés:

Kisildi írta...

Imádom, ahogy írsz. Ha nem léteznél, ki kéne téged találni :-)