Translate

2017. június 27., kedd

A cheddar sajttól a csirkéig

A jó öreg vörös cheddar, mert ugye létezik a fehér is. A kettő közötti lényeges különbség, hogy a vörös, ami egyébként inkább narancsos kapott egy természetes színezéket. Ez pedig a rúzsfa magja. Nevezik még achiote-nak és annato-nak is. A lényeg, hogy van egy enyhe paprikás íze és egy remek színező képessége, amitől szép narancsos lesz az étel. Naná, hogy színeztem már vele sajtot. Leginkább sajtkrém esetében tetszik az eredmény. Bő olajban hevítve, amíg buborékozik kioldódik a festékanyag.

Arra figyelni kell, ahogy eláll a buborék képződés elkezd égni a mag és akkor már nem lesz fincsi az olaj íze. A másik megoldás valamilyen vizes, illetve zsíros olajos közeg. Azért mindkettő, mert a benne levő norbixin anyag egyik fele vízben, a másik zsírban oldódik. Erre például tökéletes a tej. Az annato port tejben folyamatosan kevergetve felforraljuk és készen is van a fincsi és színes massza. Persze mindez kókusztejjel is működik. STB... Most egy ázsiai ihletésű ételbe tettem.  Sikerült szerezni igazi kapirgálós jércét. A mellét használtam fel. Vékony csíkokra vágtam, majd elkészítettem a marinádot, ami halszósz, gyömbér, burgonya keményítő és tojás fehérje volt. A sárgarépát feldaraboltam, az újhagymát szintén, a gyömbért vékony csíkokra vágtam és a tutinál is tutibb hajszálvékony és rövid vietnámi szójacsírát megmostam. A csirkét kis adagokban füstölgő olajban megpirítottam, majd jöhetett a gyömbér és a sok zöldség. Mindezt áttettem egy tálba, majd a leszivárgó lét visszaöntöttem a wokba. Felforraltam, majd beleszórtam a rúzsfa port és egy evőkanálnyi durvára aprított fokhagymát. Ebben a lében kioldódott a porból minden íz és szín.
A félretett dolgokat visszatettem a lébe és jól megforgattam benne. Sima párolt rizs dukált hozzá.


 És mindez a sok pacsmagolás arra volt jó, hogy Sára egész este hisztizett velem, hogy miattam nem sovány. Tegnap állítólag azon kívül, hogy elkövettem állandó bűnömet, hogy szabadnapos voltam és szokásomhoz híven vacsorával vártam még az is a számlámra írandó, hogy a teljes ételmennyiséget kitettem az asztalra, és nem hagytam a nagy részét a konyhában. Így arra késztettem, hogy többet egyen a kelleténél. A nők főzni tudó férfiról álmodnak, de mire megkapják már csak a bajuk van vele. Mi lesz így velem??? :)

Nincsenek megjegyzések: