Translate

2013. december 25., szerda

Sütőtökös fociacca reggelire


Két nap, két disznóvágás. Ezt szinte ki sem hevertük, már nyakunkon is lett a Karácsony. S mindezek anélkül, hogy bármit is saját kedvemre, vagy elképzelésem szerint tettem volna a konyhában. Nem voltak könnyű napok. Még sosem voltam aktív részese egy disznótornak, utólag azt mondhatom, hogy annyira nem is hiányzik.



Még jó, hogy bőven rendelkezésre állt a házigazda minőségi (ahogy ő nevezte) szilvapálinkájából. Ami tényleg megérdemelte hogy elékerüljön a jelző, vagy csak én éreztem, hogy kupicától kupicáig verekedtem át magam a disznó perzseléstől a kolbásztöltésig. Fene se tudja már. Holnap megyünk haza a maratoni zabálás után. Az étkezések idejét nem az éhségünk, hanem az óra határozta meg. Nem volt időnk arra sem, hogy tisztességgel megéhezzünk. Most persze semmi meglepőt nem mondok, mindenki így van ezzel, aki a családjában, rokonoknál tölti az ünnepeket. Pláne ha azt még két disznótor meg is előzi. Nem irigyelem magam.



Kell már valami más, valami ami nem karácsonyi étel. Gondoltam épp itt az ideje, hogy egy egyszerű kis focaccia kerüljön az asztalra.
A tésztát - ami ez esetben kovásszal és élesztővel készített kenyértészta volt - jó előre elkészítem és kinyújtva a tepsiben pihentetem egy éjszakát, de legalább 4-5  órát hideg helyen.
Sütés előtt 30-40 perccel hoztam be a konyhába. Sütőtököt nagyobb cikkekre vágtam és 50 percre 180 fokos sütőbe tettem. Amíg a tök sült felvágtam egy halom mogyoróhagymát, kb. annyit, hogy lazán lefedjen egy tepsi tésztát. A hagymához kell még 2 nagyobb gerezd vékony szeletekre vágott fokhagyma egy marék fekete, mag nélküli olíva bogyó, szintén szeletekre vágva. Ezeket szépen egy tálba tettem.

A megsült tök héját levágtam és felszeleteltem. Miután kicsit hűlt beletettem az előkészített zöldségekhez. Az egészet megsóztam és lazán összeforgattam, majd szétterítettem a tepsiben várakozó tészta tetején. Gyönyörű volt már így is. Még egy kis olívával megöntöztem és mehetett is a sütőbe. 180 fokon sütöttem, amíg már kezdett a teteje barnulni, illetve a tészta széle megpirulni.

Ezt az ételt rögtön, forrón, vagy melegen érdemes enni.
Annyira egyszerű, olcsó alapanyagokból elkészíthető és nagyon-nagyon finom.



Hozzávalók:
pizza tészta
sütőtök
mogyoróhagyma
fokhagyma
olíva bogyó
olíva olaj

Nincsenek megjegyzések: