Translate

2013. december 29., vasárnap

Visszatérés a rendes kerékvágásba és ötletek lencsés ételekre


Fűszeres vöröslencse leves

És íme a ma készült vöröslencse levesünk, amiben nincs hús. A buja, de jól megválasztott fűszerhegyek, ha nagy része a gyomornak barátja, akkor igen hasznos a karácsonyi pocaksérülések levezetésében. Ezt már jól kitapasztaltuk, úgyhogy ennél a könnyű levesnél is alkalmaztam. 
Római kömény, gyömbér, fekete hagymamag, koriander, sáfrány, menta, kardamom, szegfűbors, chili. Hogy ne kanalas gyógyszerként vegyem ezeket magamhoz, készítettem egy jó kis levest. :-) 

Vöröshagymát kis olajon megfonnyasztottam és hozzáadtam a fűszereket. Kevés ideig pirítottam, hogy kellemes illóolajak száljanak fel belőlük. Ezt az eljárást meghálálják ezek a fűszerek. Ekkor felöntöttem alaplével (ami lehet zöldség vagy húsleves is) és hozzáadtam a vöröslencsét, sóztam és borsoztam. Nyáron egy friss paradicsom is dukál a levesbe, de ilyenkor inkább valami jófajta saját eltevésű paradicsomból javaslok egy-két decinyit attól függően, hogy lé vagy darabos-e. Ez a lencsefajta hamar puhul, úgyhogy az első lépésektől kezdve mindössze fél óra múlva asztalon lehet a leves. Félidőben hozzáadtam szép kis kockákra vágott burgonyát és sárgarépát. Az egyszerűség és gyorsaság ellenére azt kell mondanom ez a leves benne lehet nálunk a top tízben.


Csupán néhány nap választ el az Új Évtől. Én már nagyon-nagyon várom, hogy végleg búcsút mondhassak a 13-as évnek, a jó emlékeket megőrzöm, számos dologra jó lesz visszaemlékezni, de minden túlzás nélkül mondom, hogy piszokul megszorongatott ez az év. Hát, nem sírom vissza.

Sokat ettünk, keveset mozogtunk év végén. Na, ebben persze nem különbözött a többitől 2013 sem.
Valahogy nem a gőzben párolt hal és zöldség jut eszébe az embernek, ha vendégeket hív, vagy elutazik a családjához. :-) Túl vagyunk már azon, hogy ez ellen küzdjünk.

Viszont január elsején ránkszakad a kendőzetlen valóság: megterheltük magunkat, ellustultunk, vissza kell térni a rendes kerékvágásba.
Még az új évi malacsült kínjától pihegünk, amikor megfogalmazódik bennünk, hogy valami olyat kéne enni, ami segít a gyomrunkon.
Ehhez adok most ötletet, általam kipróbált, ízes és finom ételekkel.

Azt mondják, hogy új évkor lencsét kell enni.
Ennek a gyomorkönnyítő egytálételnek ez lett az alapja.
Tavaly készítettem. Savanykás, fűszeres, lencsés-káposztás étel tele olyan fűszerekkel, amik az emésztést segítik és könnyítik a gyomrot. Nekünk nagyon bejött.

Tovább...







Az ünnepi menük szinte elengedhetetlen tartozéka a húsleves. Imádom a húslevest, de ami sok, az sok és én jobban szeretem, ha változatosan lehet enni.
Szóval, ha megmaradt egy jó adag húsleves, íme egy példa, hogyan lehet belőle egy másik, nagyon izgalmas és finom ételt készíteni. Én egy indiai ízvilágú lencselevest készítettem belőle.

Ennél az ételnél a csirke húslevest használtam fel, de más húsból készült levessel is jól működik. Csirkét ne együnk Újévkor, mert még elkaparja a  szerencsénket. Az meg nem hiányzik.

Tovább...




Azt hiszem, hogy idén, azaz 2014 első napjaiban ezt a kókuszos, indiai ízvilágú levest fogom elkészíteni.







Nincsenek megjegyzések: