Translate

2014. január 14., kedd

Rántott libaszűz tökmagolajos burgonyasalátával


Bár egész konyhai pályafutásom alatt nem sok példa volt arra, hogy panírozzak, úgy látszik most egy részét a lemaradásnak behozom. Újfent rávettem magam a pacsmagolásra. Sőt, Sárát sem próbáltam meg rávenni, hogy segítsen. Azta de májer vagyok! A panírozást nem mutatom be, hacsak azt el nem mondom, hogy a morzsa saját készítésű kenyérből való.

A salátáról viszont ejtenék pár szót. A krumplit megfőztem, de nem teljesen puhára, annyira, hogy a saláta összekeverésekor megtartsa a formáját és ne váljon péppé. Mivel a krumplisaláta úgy jó, ha krémes, sőt kissé tocsog a szaftban, ezért nem bő vízben főzöm. Egy lábosba öntök úgy egy deci vizet, a krumplit felkockázva beledobom, sózom és borsozom. Maximumra veszem a hőt, de amint felforrt leveszem egész alacsonyra. Nálam az elektromos lapon a kettes fokozaton is tovább forr a víz.  Jut eszembe, végig lefedve kell lennie a lábosnak. Ha a víz elfogyna alóla, akkor felöntöm egy kis utánpótlással. Mire a krumpli megfő annyi víznek kell maradnia, amennyi a szaftos állaghoz kell. Ezzel a módszerrel a kifőtt keményítő tökéletes sűrűséget ad a saláta szaftjának. Még tűzforrón érdemes elkészíteni.

Pár citrom levével, kis cukorral, borssal, fokhagymával, lilahagymával és leheletnyi mustárral, és  természetesen fincsi tökmagolajjal ízesítettem. Ha kell még kicsit utána lehet sózni. Ha valaki még extrázná, akkor tehet bele petrezselymet is. Hogy legyen valami friss is a dologban a tányérra először madársalátát tettem és erre jött a már langyos krumplisaláta. Milyen egyszerű és milyen finom volt. Kééérek még!!!

Szerintem ez tökéletes lenne vasárnapi ebédnek is.

Hozzávalók
libaszűz
panír
burgonya
citrom
fokhagyma
lilahagyma
mustár
tökmagolaj

1 megjegyzés:

wanna írta...

A krumplisaláta nálunk is nagy kedvenc, főleg ujkrumplobol