Translate

2014. január 4., szombat

Vajhal tatár


Egy vajhalas lasagne-ből maradt egy kis hal. Gondoltam miért is ne készíthetnék belőle valami könnyed előételt. És így is cselekedtem. Ilyen és ehhez hasonló dolgokat lazacból szoktam készíteni, de most ezzel a halfélével is próbát tettem.
A vajhalat kis olajon enyhén átsütöttem. Egészen apró zsenge bébi sárga- és fehérrépát két milliméteres kockákra vágtam. Ezeket - hogy ne legyen az ízük nyers - kis olajon meg is pirítottam, de csak annyira hogy ropogósságukat el ne veszítsék. A halat kézzel széttúrtam, hogy ne legyenek benne nagyobb darabok, de arra vigyáztam, hogy ne legyen belőle pép sem. Fincsi édes hagymát is picire daraboltam. Itt meg arra kell figyelni, hogy ne legyen se milliméteres, se félcentis. Előző esetben minden hagyma ízű lesz, utóbbiban meg ha ráharapunk egy nagyobb darabra, akkor sokk ér minket. Szóval 2 milliméteres darabokat javaslok. Persze tegyen mindenki ízlése szerint.

És jöjjön az összeállítás és ízesítés. Fincsi kapribogyót, fehérbor ecetet (aki ezt nem szereti használjon citromot, lime-ot ) némi sót és borsot kevertem össze a szétmorzsolt hallal. Végül a titkos összetevő, a paradicsom. Ebből csak kicsi kell és csak a húsos rész. A nedves magházat ne tegyük bele, mert elázik a vacsoránk. Ha van türelmünk a héját szedjük le, de bevallom én a paradicsomot úgy szeretem, ahogy az megteremtetett. Engem aztán nem zavar, ha a héján kell rágódnom. A paradicsom az étel lelke, mivel valahogyan összehozza az ízeket egy fedél alá. Jó étvágyat hozzá!

Ui: Jobb napokon friss koriandert is tennék bele, de ezt csak így utólag mondom, hogy meg is kóstoltam :) Persze ebben az esetben a citromot javaslom felhasználni a borecet helyett.

Hozzávalók:
vajhal filé
sárga- és fehérrépa
édes hagyma
kapribogyó
fehér borecet, vagy lime
paradicsom

Nincsenek megjegyzések: