Translate

2014. július 31., csütörtök

Látszatra stefánia fasirt, egyébként nem


Mielőtt bárki követ dobna rám, leszögezem, hogy a fasírt stefániásítását (remélem jól írtam, mert kimondani képtelen vagyok) Sára követte el.
A Trójában vettem darált bárány és marhahús keverékét, hogy  csináljak belőle arabos fűszerezésű, intenzív ételt vacsorára.
Volt még egy kis cous-cous, amit gondoltam elkészítek mielőtt ellepik a molyok, meg egyébként is tökéletes kiegészítője a fűszeres fasirtoknak.
Annak rendje és módja szerint a cous cous-t felöntöttem forró sós vízzel és lefedtem. Öt perc múlva készen is lett. Felcikkeztem némi paradicsomot és forró serpenyőben hirtelen rápirítottam. Ezzel a remek kis pörkölt ízzel belekevertem a cous cous-ba. Persze a bors sem maradhatott ki. Hogy igazán üdítő legyen belefacsartam egy citrom levét és kapott egy jó adag olíva olajat.


A darált húsba szórtam són és borson kívül római köményt, fahéjat, koriandert, zöld kardamomot, szerecsendiót és egy kanálnyi darált kápia paprika krémet, hogy a színe is klassz legyen. Ez utóbbi is a Trojában kapható. Jól elkevertem és hagytam pihenni míg a tojások megfőttek és egy picit kihültek.
Hogy miért lett benne főtt tojás? Sára meglátta a darált húst és megjegyezte, hogy milyen jó lenne töltött fasírtot csinálni. Az én gondolataim persze más irányban jártak...

Van két mini mázas cserép lábaskám, amit szépen kiolajoztam és - mivel nem volt más itthon - beszortam teljes kiörlésű liszttel, majd szépen kibéleltem a hússal. Beletettem egy-egy tojást, lefedtem a maradék hússal és irány a sütő. 200 fokon és kb 30-40 perc alatt át is sül. Tálaláslor megszórtam egy adag frissen aprított koriander levéllel és HAMI.

Merem ajánlani, ha valaki felturbózná a klasszikus stefániát.

Hozzávalók:
marha-bárány darált hús
római kömény
fahéj
koriander
zöld kardamom
szerecsendió
darált kápia paprika krém
tojás
cous-cous
paradicsom
citrom
olíva olaj
koriander

Nincsenek megjegyzések: