Translate

2014. július 13., vasárnap

Rozmaringos húsgombócok paprika szószban meg egy kis couscous


Isten hozott engem újra a blogok világában. Inaktivitásom oka mindössze egy dologban keresendő: Akaratom ellenére dolgoznom kellett. Mégpedig sokat. Nem vagyok én ehhez szokva. Én, aki mindig is az eszével dolgozott és arról volt híres, hogy azon agyalt többnyire hogyan lehet egy feladatot minél kevesebb idő alatt megoldani, mondhatnám ez tette ki a munkavégzésem nagy részét. Miután már kitaláltam, hogy mi a legenergiatakarékosabb megoldás, a munka már csak kellemes ráadás volt.

Na, de most olyan munkákat végeztem, aminél ezen tehetségem bevetésére semmi esélyem sem volt. Időben kötve voltam. Ha a fene fenét evett volna sem végeztem volna előbb, ha ultra gyors is vagyok. Sőt a legnehezebb az volt, amikor azt vártam legyen végre valami tennivalóm. Áááááá!!!! Nagy levegő, kifúj,  áramlik a chi és higgadtság. Menni fog ez Hedi! Ezen időszak arra is jó volt, hogy kedves olvasóimat békén hagyjam a receptjeimmel, de leginkább időnként eszement sztorijaimmal.  De jaj vigyázz annak, aki azt hiszi, hogy ez nem áll vissza a rendes kerékvágásba. Kipihenem magam és jöhetnek a történetek is.


Addig is végre odáig jutottam, hogy főzhettem is valami kedvemre valót. Remek, darált borjú húsból késztettem fasírtot, amibe friss rozmaring fokhagyma, só, bors került. Ezeket 180 fokos sütőbe tettem 15 percre. Készítettem egy paprika mártást a török Trója boltban vett kápia masszából.
Vöröshagymát üvegesre pároltam, majd jó pár kanálnyi paprika masszát kevertem bele, alaplével addig hígítottam, míg kellemesen krémes állaga lett. Természetesen izgalmasabbá tettem borssal és pár cseppnyi worchestershire szósszal. Ebbe a szószba helyeztem a gombócokat, majd úgy fél órán keresztül pároltam benne. Ha túl sűrűvé vált további alaplé hozzáadásával hígítottam.

Köretnek cous coust készítettem. De ez is kapott egy kis pluszt. Sárga és zöld cukkinit 3 milliméteres kockákra vágtam, ezen kívül egy rakás petrezselyem is az aprítás sorsára jutott. A gabonát sós forró vízzel felöntöttem annyira, hogy egy centire lepje el, majd lefedtem. 5-10 perc alatt megdagad és megpuhul. A cukkini kockákat kis oliva olajon egy perc alatt megpirítottam, majd a cous cous-ba belekevertem a petrezselymmel együtt. Eztán már csak a tálalás maradt.

Kiéhezve a hazaira, végre megtömhettem a bendőmet. Igaz, ami igaz a tálalás is jól esett a szememnek. Az elmúlt hetekben ez nem adatott meg nekem.

Hozzávalók
darált borjú
rozmaring
fokhagyma
kápia paprika
vöröshagyma
alaplé
worchestershire szósz
cous cous
petrezselyem
cukkini

Nincsenek megjegyzések: