Translate

2014. október 24., péntek

Kacsa szűz curry szósszal és színes mángolddal 18 perc alatt

Már többször készítettem kacsa, vagy liba mellének a szűz részéből ételt. Ezeket a szép darabokat a Fény utcai piac emeleti részének jobb oldalán, az első szárnyast is áruló hentesnél találtam.

Egyrészt könnyű vele bánni, de hibázási lehetőséget is rejt rendesen. Ha túlsütjük, akkor bizony kemény lesz. Amire még érdemes időt szánni, hogy van egy vékonyka ínszalag a közepén. Ezt akár kézzel minimális ügyesség mellett ki lehet szedni. Érdemes is, mert nem puhul meg sütés során és kellemetlenül rágós.


Találtam a piacon remek, színes mángoldot is, volt nyáron a kertünkben, de annak már rég nyoma sincs. Nagyon szeretem, mert olyan szép színekben pompázik. Ezekkel az alapanyagokkal gyorsan lehet ételt készíteni, ami most jól is jött, mivel egyszülött fiam és Sára hisztizett, hogy éhesek. Szóval, annyi időm volt, amennyi idő alatt a rizs megpárolódott. Ez 18 perc.







A kacsa csíkokat forró serpenyőn némi sóval és borssal hirtelen megsütöttem, majd lefedtem, hogy pihenjenek. Ettől szépen eloszlódtak a nedvek a húsban és remek rozé lett. A mángoldot apró csíkokra vágtam, majd egy csillagánizzsal ízesített olajban hirtelen megfonnyasztottam. Ehhez nem kell sok idő, mert egyébként a hosszú hőkezelés elveszi a színét.



A curry szószhoz picike gyömbért és kurkumát reszeltem le. Egy vöröshagymát felszeleteltem, majd átmostam a szójacsírát. Kis olajon a gyömbért, kurkumát elkezdtem pirítani, majd rádobtam a hagymát is. 1-2 perc múlva felöntöttem kókusztejjel, majd beletettem egy jó kiskanálnyi curry port. Jól elkevertem, és ment is bele a szójacsíra. Ennek csak pillanatokra van szüksége, hamar levettem a tűzről. A csíra a szósz saját hőjében is megpárolódik.
A mángold színeivel szépen mutat az étel mellett, de ízben nem tesz hozzá. Azonban, mint zöldségből adódó tápanyagforrás, stabil helye van a tányéron. És ez is fontos.

Hozzávalók:
Kacsa szűz
Szójacsíra
Hagyma
Színes mángold
Csillagánizs
Gyömbér
Kurkuma
Curry por
Kókusztej

Nincsenek megjegyzések: