Translate

2013. május 5., vasárnap

Zöld bors lepte el a kertemet


Sok év, haszontalan próbálkozás. Még pár év reményteljes, de szintén eredménytelen fűzögetés, hogy valaki szerezzen nekem jó sok friss, azaz még élettel teli zöld borsot. Van olyan bolt, ahol nagyon ritkán, mondjuk évente nem többször, mint egy két alkalom érkezik ez a fantasztikus friss fűszer. Nem szeretném a szárított bors érdemeit csökkenteni, de a különbség nem árnyalatnyi és ez olyan tény, amit egy műkedvelő hedonista nem hagyhat figyelmen kívül.

Két opció volt, ezek a boltok többször ígéretet tettek, hogy hoznak nekem, vagy eleve azt mondták, hogy nem tudnak hozni. Az eredmény azonban minden esetben ugyan az: nem jutottam borshoz. Pár hónapja is igyekvően tettem a dolgom, amikor azt mondta valaki, hogy megy Bécsbe a nagybani piacra. Nosza, nem voltam rest és mondtam, hogy hozzon nekem pár kilót. Persze nem hozott, így nagy meglepetés nem ért, sőt közölte, hogy nem lehet beszerezni. Csütörtökön csörög a telefon és ugyan ez a srác van a túloldalon. Gondolkodóba is estem, vajon miért hívhat. Azt mondta, hogy hozott öt kiló friss borsot és mennyi kell, mert a többit eladja. Csak azt ne! böktem ki azonnal. Már telefonáltam is és pikk-pakk elment három kiló. Többet nem is adtam volna tovább, hiszen miféle hedonista az, aki nem tart meg magának két kiló borsot? Így is tettem.

Tegnap este Sárával két óra alatt sikerült a bors füzéreket leszemezni. Előtte persze lemosta Sára és kitette a napra, hogy teljesen megszáradjon. A befőttes üvegeket gőzben csírátlanítottam és tettem bele bors szemeket, majd olíva olajat, és ezt ismételgettem. Azért nem a végén öntöttem fel olajjal, mivel a szemek közül ilyenkor nehezen távozik a levegő. A szép zöld szín egyetlen ellensége az oxigén, mivel ettől elkezd bebarnulni, egy szóval fermentálódik. Ha az olaj szépen körbeveszi, akkor 2 évig is simán megmarad. Nem kell a legdrágább olaj, de hogy ne avasodjon inkább extra szüzet használtam.

Egy steak-hez egy zöldbors mártás, egy szaftos ételhez, vagy vietnámi leveshez pár szem, csodákat tesz. A blogban bőven van recept, amiben ezt használtam.  Hát nem gyönyörűek?

4 megjegyzés:

pinkóci írta...

hirtelen úgy olvastam, hogy " tegnap sikerült sárával leszemeztetni", már majdnem neki is álltam felháborodni :)

Műkedvelő Hedonista írta...

Én is meglepődnék, ha ilyet írhatnék :) Nem az a tipus, hogy ilyenre rávedd. Nem is próbálkoznék. Viszon minden elismerésem azért, ogy két órán keresztül szemezgetett velem :) Szóval nem aggódj, Panka nem vagyok annyira gáz pasi :) :) :)

Györgyi írta...

Csodásan fest, irigyellek érte :)

wanna írta...

A hedonisták szemezgetnek :), mi vásároljuk a zöld borsot, üvegben, mert azért szeretjük...