Translate

2013. június 7., péntek

Szárított paradicsomos penne





Péntek, öt óra. Végre időben hazaértünk, még a napból is kaphatunk egy keveset. Ruhák ledob, "játszó ruha" felvesz, kutya gyors üdvözlése, jeges hűsítő pohárba és irány a kert. 
10 perc és mintha egy órát pihentünk volna. Hát, ez az amiért érdemes füvet nyírni, a jó kis csend, madár csicsergés és egy hideg ital egy karosszékben üldögélve. Sára a virágait nézegeti. Elégedetlen. Mindig az, neki színek kellenek, nekem meg hely a zöldségeimnek. Örök harc ez köztönk.
Mi legyen ma a vacsi, rendeljünk egy pizzát? - Jó ötlet! Akkor legyen valami olasz tészta! 
Mi ebben a jó? Sára szerint az, hogy együnk valami gyorsan elkészíthetőt és a pizzáról egy pillanat alatt áttért a házhoz rendelésről a saját készítésű vacsorára. Nekem meg az jutott eszembe, hogy be kell bemennem a kerzből a konyhába. Íme egy példa, hogy ugyan az a dolog mennyire mást jelenthet egy-egy embernek. 

Szóval, jó kis házilag szárított koktélparadicsomot vízben felfőztem, hogy puhább legyen. Épp csak annyi víz kell, amiben  meg tud kissé ázni. 
Míg a tészta főtt, olíva olajon nagyobb darabokra vágott fogkhagymát néhány másodpercig pirítottam, rádobtam a paradicsomokat meg belekevertem egy tonhal konzervet. A leszürt tésztához öntöttem a paradicsomos egyveleget, friss petrezselyemzölddet szórtam hozzá és jól összekevertem. Tálaláskor még jól megöntöztem olíva olajjal és reszeltem rá egy kis parmezánt. 

Ez tényleg gyors volt, még épp időben, hogy a kertben lehessen befalatozni. 

2 megjegyzés:

pinkóci írta...

a szárított paradicsom a gyengém, egyszerűen imádom!!!! néha csak gy magában soktam rágcsálni, de utána mindig lelkiismeretfurdalásom van, mert viszonylag egyszerűen igen sokat meg lehet belőle enni, ahhoz meg azért elég drága... de elhatároztam, hogy idén majd megpróbálok én is csinálni ;)

A virág/zöldség harc meg... én veled vagyok!

Műkedvelő Hedonista írta...

Köszi Panka! Tudtam, hogy rád számíthatok :) Ha elég meleg van tényleg egy nap alat megleszel a szárítással. A koktélparadicsom a legfinomabb. Amit ne felejts el. hogy a tetejét be kell sózni. Akor a legyek nem köpik be. De nem kell sok só rá.