Translate

2013. október 15., kedd

Gnocchi házi pestoval és szárított koktélparadicsommal





Úgy terveztem, hogy tökfőzelék lesz vacsorára az egészség és fogyás jegyében, azonban vásárlás közben megláttam egy szép doboz, friss gnocchi-t. Mondanom sem kell, hogy a tökfőzelék képe azonnal szertefoszlott a szemeim elől és már láttam is magam előtt a finom, főtt gombócokat szárított paradicsommal és frissen készült pesto-val.


A forró nyári nap ideális a paradicsom szárításához. Többnyire koktélparadicsomokat félbevágva és némi sóval a legyek ellen behintve kiteszem a napra. Ha nagy a hőség, estére meg is van, de ha mégse, akkor estére behozom nehogy a pára ellepje és reggel ismét kiteszem a napra. Két napnál többre nincs szükség.

A pestohoz szakajtok egy rakás baszalokom levelet a kerben, majd fenyőmaggal és jó adag oliva olajjal együtt botmixerrel pürésítem. A vágén sózom, borsozom és részemről nem pecorino sajttal (ahogy általában a pesto készül), hanem parmezánnal ízesítem. Én így szeretem.

A gnocchi-t forró sós vízben kifőzöm, majd összekeverem a házi pestoval. A szárított koktélparadicsomokat és pár szelet fokhagymát olajon megfuttatom és hozzákeverem a nudlihoz. Egyszerű, gyors és szívet melengető étel egy pohár jó bor mellett.


Nincsenek megjegyzések: