Translate

2013. október 16., szerda

Marhasült sült tökkel

Nappali sötétség, bőr alá kúszó, nyirkos hideg. Ez a mai nap egyenlege. Plédbe burkolózva is fázva kuporgok a kanapén és püfölöm a számítógépet. Egyébként hiperaktív Jümi kutya is csak a párnán bóbiskolva emelgeti olykor-olykor a szemhéját, őt sem hozza lázba ez az idő.
Így megy ez órák óta. Na, de legyen ebből elég!

A sülő tök és hús édes, zamatos, buja illata kell ide, hogy a szunyókálós hangulatú nihilt félresöpörjük. Erre már Jümi is felkapja a fejét. :-) Hű segédem, vagy inkább követőm a konyhában.

A fehérpecsenye talán nem a legjobb húsrész az egyben sütéshez, de most mégis erre fanyalodtam. Mivel idő volt bőven, a sózott és megborsozott húst betettem egy Lékue nevű szilikon sütőformába. Ettől a cégtől igen sokmindenem van. Edényektől a fedőig, "fakanálig", díszítő eszközig. Remek dolgok. A pároló edény főként halakhoz és zöldségekhez kiváló. A teljes választék és, ahol én szereztem be ezeket a Konyhagyár. Érdemes végignézni a választékot.  Ez a doboz elég jól zár ahhoz, hogy azt mondhassuk zárt térben tud a hús párolódni. Mivel az edény alján van egy szintén szilikon rács, lehet a rács alá némi levet, bort önteni és ebbe finom illatos, friss fűszereket tenni. Ilyenkor ebben a fűszeres gőzben sül  hús. Én vöröshagymát és babérlevelet, borsot tettem alá. 140 fokon sütögettem szép kényelmesen.

Amikor a húsnak nem kellett már több idő, a sütőbe tettem szeletekre vágott vajtököt, amire szórtam egy kis maréknyi kapri virágot és mindezt elkevertem sóval, borssal és némi alma ecettel. Ezt 200 fokon sütöttem 40 percig hőlégkeveréssel. A húst tálalás előtt szeletekre vágtam és tűz forró serpenyőben hirtelen kérget pirítottam rá. A tányéron látható szaft abból van, ami az edény aljára lefolyt. Ezt serpenyőben kissé sűrűbbre forraltam és a tök köré öntöttem.  Idő, de nem munkaigényes ízletes ebéd sikeredett ebből. És nem utolsó sorban - igen mutatós.

Hozzávalók:
marhahús
vöröshagyma
babérlevél
vajtök
kaprivirág


Nincsenek megjegyzések: