Translate

2014. március 17., hétfő

Grillezett sajt tabulé salátával

Jelentem megjöttem egy egyszerű recept társaságában. Azt azért nem mondom, hogy nem kell vele pepecselni, de sietősebbek el is nagyolhatják :) A grillezett halloumi sajtról nem mesélek. Ki-ki válasszon magának grillezhető sajtot és tegye, amit tenni kell. A tabulé saláta viszont megér egy misét.

Készítik sok helyen sokféle képpen. Ahány ország, ahány ház, annyi szokás. Én nem bonyolítom, mert nekem így ízlik, ahogy most közre adom. Szerencsémre a közeli zöldséges egy nagyker is és megengedik, hogy bemenjek a raktárba. EZ egy remek hely. Minden friss és lehet válogatni is. Ha megkédezem a sok hasonló közül melyiket vigyem, akkor kapom is az őszinte választ. A kiskeres boltban már nem ez a helyzet. Van egy csinos szőke hölgy, aki ha nem is antiszociális, de a vevőket nem szereti túlzottan. A  kipakolt zöldségek, háááát....

Lent meg azt mondom, hogy kérek egy köteg petrezselymet, akkor a kezembe nyomnak tíz vaskos csomaggal, ami harmatfriss, nem úgy mint a boltban. Na, ebből vettem egy köteggel. Rákérdeztem, hogy melyik paradicsom a legkevésbé vacak így télvíz idején. A törököt javasolták. Egyesével fel volt matricázva minden egyes paradicsom. És ettől nem lett drágább, mint a CBA-s ótvar. 800 pénz volt egy kiló. Nekem mindössze két darab kellett. Vettem még újhagymát és mentát. Otthon egy kis maréknyi bulgurt megfőztem sima sós vízben. Hideg vízzel átmostam, majd lecsepegtetve félre tettem.

A paradicsomokat fél centis kockákra vágtam. Felszeltem egy csomag újhagymát, a petrezselymet mind felaprítottam amolyan közepesen durvára. Ha túl apró sem jó, de az is hiba, ha a tálon lapú levelek vannak. A mentát viszont apróra daraboltam. Mindent összekevertem egy tálban. Sóztam, picikét borsoztam, majd annyi citromot nyomtam rá, hogy kellemesen savas legyen. Ezzel végezvén, meglocsoltam olíva olajjal és rátettem a koronát, ami a gránátalma. Ha valami, hát ez feldobja. Ha lett volna itthon mandulám, akkor azt is pirítok rá.

Hozzávalók
paradicsom
bulgur
petrezselyem
újhagyma
olíva olaj
gránátalma
grill sajt

Nincsenek megjegyzések: