Translate

2014. március 15., szombat

Ötfűszeres tintahal csíkok


Elégedett vagyok, sikeres rendezvényt zártunk tegnap Pomázon.  A Sarki Bisztróban bukkantunk fel Zoli  barátommal, mint Hungry Goulash, ahol az Igazi Olíva fantasztikus olajaival készítettük a vacsorát. Erről részletesen beszámolok hamarosan, azonban ma pihengetek, semmi hosszas főzőcskézés. Ennek örömére következzen egy tízperces.....

A tintahal csövet hosszában félbevágtam, majd 2-3 milliméteres darabokra szeleteltem. Hasonlóan jártam el a sárgarépával és a zöld kaliforniai paprikával is. Akkor tetszetős az étel, ha mindennek azonos a mérete. Mivel ezek az összetevők nem azonos mértékben puhulnak és jelen konyhai főzőlapom a gyártó ígérete (és az ára) ellenére is egy ótvar (sajnos ezen nincs mit szépíteni) kénytelen voltam külön-külön pirítani mindet. Gázlángos esetében ezzel nem bajlódnék. Persze ázsiai ételeknél soha ne feledjük a szabályt, hogy egyszerre csak egy adag ételt készítsünk egy serpenyőben, vagy wokban, ha rázva sütést választottunk. Egyébként nem egy üde, ropogós valamit kapunk, hanem egy főttebb jellegű pacsmagot. Ha az alapanyagok vastagon állnak a wokban és nem érintkezik minden darabja a felületével, akkor alkalmazzuk a kevesebb több, illetve a inkább két adagban, mint egyben készítem el elvét.

A fűszerezés is rendkívül egyszerű. Minden adagra szórjunk egy kis öt fűszer keveréket és borsot. Ha olyanunk van, akkor egy kis világos szójaszósz is megadhatja a sósságot. Ki, hogy szereti.
Ezt pont tíz perc volt megírni, csakúgy, mint elkészíteni.


Nincsenek megjegyzések: