Translate

2013. november 28., csütörtök

Céklás tortilla


A következő ételhez csak a felvezetőt írom meg, mert semmi közöm nem volt hozzá. Minden szerzői jog Sárát illetei. Itt most hezitálok, hogy mit is írjak, mert egyrészt amikor megtudtam, hogy egyetlenem mire készül, akkor semmiképp sem adtam volna hozzá a nevem. Kérdezte, fogok-e enni belőle. Határozottan annyit mondtam, hogy minden bizonnyal megkóstolom, de nem ígérem, hogy enni fogok belőle. Egyszerűen undorítónak tartottam az ötletetét. Töredelmesen bevallom, hogy azon szokásomnak jelen esetben nem hódoltam, miszerit, ha beteszi a konyhába a lábát azért rá-rá nézek, nem csinál-e valami baromságot, Hiszen tapasztalata nulla. Persze ettől ideges, de ha elront valamit, akkor hamisítatlan nőként számonkér, hogy miért nem figyelmeztettem előre mi fog történni.
Azt kell mondjam, hogy a borzadvány kreálmánya minden borzasztóságát meghazudtolóan finom. Még arra is elragadtatom magam, hogy azt mondjam alkalmanként visszatérhet hozzánk.

Szóval, alkalmanként magamba kell diktálnom 2-4 dl friss zöldséglét Sára unszolására. A leggyakrabban készülő verzió a cékla, répa, alma. Sok cékla, kevesebb répa és csak igen kevés alma arányban. Meglepően édes ital lesz belőle és annyira nem rossz, mint amennyire én ellenállok. Szerintem sokaknak ízlik. Biztos vagyok benne, hogy nagyon egészséges és jót tesz a szervezetünknek, na de élménynek nem nevezném.

A zöldségprés rendre kiadja a szinte szárazra facsart rostokat. Ez esetben cékla - répa keverékét, amit Sára komposztba szokott dobni, de most azt mondta, hogy holnap rántottát csinál belőle.
Innentől vált bizarrá a dolog.
 Vett egy kövérebb cukkinít, levágot jó néhány karikát, a vaslábosba gyorsan rágrillezett mindkét oldalára. Fogta a zöldségdarálékot, enyhén megsózta, kevés bors is ment rá és apróra vágott rozmaring.  Végül megszórta teljes kiőrlésű tönköly liszttel. Nem sajnálta, jól befogta mindenhol a liszt a darálékot. Addig legalább a szín szép volt, most opálossá vált, emelve az elborzadásom szintjét. Úgy ítéltem meg, hogy jobb ha ezen a ponton kivonulok a konyhából.

Néhány tojást felütött, felverte, mint egy rántottát, öntött hozzá egy kevés tejet és még kevesebb tejszínt és egyszerűen belekeverte a darálékba.
Nem szépítem, gusztustalanul festett.

Az egész egy vas serpenyőben landolt, ahol már helyesen körbe voltak pakolva az előkészített cukkini szeletek, majd a 190 fokra előmelegített sütőben addig sült, amíg a teteje elkezdett megbarnulni.

Gondoltam, udvariasságból természetesen megkóstolom, ám ez olyan jól sikerült, hogy helyben elfogyott az összes. Friss hagymát vágtunk a tetejére, hogy roppanós legyen és kapjon egy plusz ízt. Nagyon illett hozzá.

Hozzávalók:
cékla, répa darálék rostok
cukkini
tojás
rozmaring
tej
teljeskiőrlésű liszt


Nincsenek megjegyzések: