Translate

2013. november 11., hétfő

Bélszínes fusilli szarvasgombás ízesítéssel

Heverészett a fagyasztóban egy bélszín végecske, szerintem még a tíz dekát sem érte el, de arra épp jó lett volna, hogy egy kedvemre való vacsora legyen belőle. Ám ahelyett, hogy szépen megsütöttem volna magamnak, egy jó kis tésztás étel lett belőle. Feláldoztam a bélszínt és persze magam is a közös vacsi oltárán. :-)

Sára, aki állandóan azzal nyaggat, hogy együnk egyre kevesebb húst, most azt mondta, hogy mit akarok egy ilyen fecnivel. Megjegyzem, hogy a középkori magyar étkezési kultúra igencsak húsos volt. Egy ember napi adagja 15-30 dkg hús volt. Mindezt jó fűszeresen ették. Ennek persze meg volt az oka és nem állítom, hogy követendő, de az írások szerint így volt.

Ha valamihez értek az az, hogyan kell az ételt ügyesen dúsítani. Ejj, de rossz mondat ez! Nem arról van szó, mint a push-up melltartó esetében, amikor..., na de nem kell ezt bemutatni. Inkább azt mondanám, úgy kell alapanyagokat, összetevőket választani, hogy azok összességében harmónikus egészet alkossanak, ne hagyjon hiányérzetet, amikor kiürült a tányér és mindenki elégedetten és jóllakottan álljon fel az asztaltól.

Ezt az ételt évekkel ezelőtt az Okay Italia Étteremben ettem. Kielemezve azt gondolom, hogy sikerült reprodukálnom a receptet. Valamilyen tésztát válasszunk ki. Legjobb, ha csavart tészta, mert ez minden szószt magában tart. Ez egy bronzszerszámmal készített tészta, ami azért fontos, mert az ilyen eszközzel készült tészta felülete igen barázdás. Ennek szerepe van a szósz felvételében. Nem kevesebb, mint 26 percig kellet az utasítás szerint főzni.

A bélszínt apró kockákra vágtam. Lilahagymát szintén centis kockákra. Vaj és olívaolaj keverékén a lilahagymát elkezdtem pirítani. Egy perc múlva hozzátettem a bélszínt. Mindezt nagy hőn tettem. Fontos, hogy a hagyma piruljon és ne főjön. Ropogósnak kell maradnia, de pirultnak. A húsnak nem kell több, mint két perc, hiszen apró bélszín darabokról van szó.  Ezért egy perc után borsoztam és felöntöttem 35 %-os tejszínnel. Eredetileg szarvasgombás ízesítésű az étel, szóval ilyenkor kell beletenni a szarvasgomba olajat, vagy vajat.  Nem előbb, mert nem akarjuk, hogy az illóolajak elpárologjanak.
Elképesztően finom étel, és milyen egyszerű!
Gyorsan és szinte hiba nélkül lehet elkészíteni. Tudnak ezek az olasz szakácsok :-) évente egyszer egészségmegóvás szempontjából kötelező :-)

Hozzávalók:
fusilli, vagy más csavart tészta
bélszín
lilahagyma
tejszín
szarvasgomba olaj, vagy vaj

1 megjegyzés:

Dina írta...

Rém egyszerű, és biztosan őrült finom! Ebből tonnaszám lennék képes lapátolni, az tuti! :))