Translate

2013. július 22., hétfő

Kék kagyló rizsborban párolva citromfűvel és korianderrel

Vettem fél kiló kékkagylót. Nem gyakori falat nálunk valamiért, pedig szeretem. Illetve pontosan tudom, hogy mi az oka, Sára nem lelkesedik érte. Megjegyzem, most falta szorgalmasan, ami meg is lepett, de leginkább ő lepődött meg saját magán.

 Visszakanyarodva, valahogy jobban ízlik, ha nem én készítem. Nem gondolom magam bénának, de olyan ez, mint a rántott sajt dolog. Akkor ízlik, ha más csinálja. Na mindegy. Ezt most én készítettem. Arra gondoltam, ha meglepem magam valami újszerű ízvilággal, akkor kedvemre való lesz. És így is lett. Mivel a fő étel egy paradicsomos dolog volt, ezt a kagylót semmi esetre sem akartam paradicsommal.

Két szál újhagymát 3-4 milliméteres darabokra vágtam. Egy szelet gyömbért milliméteres kockákra aprítottam. Egy fél piros chilit is felszeleteltem és végül  4-5 szál hosszú, azaz mexikói koriandert is felszeleteltem. Azért ezt a fajtát, mert az általánosan használt fajtához képest ez hőkezelés esetén sem veszíti el az aromáját. A hagyományos kislevelű koriandert maximum a legvégén lehet az ételbe keverni. Ja, és a lényeg, hogy két citromfűnek a fehér részét 2-3 centis darabokra vágtam. Ezeket olajban egy percig pirítottam, majd hozzátettem a gyömbért és chilit is. Fél perc múlva felöntöttem fél deci koreai szűretlen rizsborral.

A már sokszor emlegetett koreai hölgynél lehet kapni a Szépvölgyi út elején a hévhez közelebbi boltban. Az alkoholt kiforraltam belőle, majd rádobtam a kagylókat és a koriandert. Sózni nem feltétlenül kell, mivel a kagyló is ereszt sós levet. Én azért tettem bele egy keveset. Lefedtem, és időnként megforgattam. Amint a kagylóhéjak kinyílnak és a kagylóhús felveszi az ismert kerek formát le kell venni a tűzről. Nem szerencsés túlfőzni. Ilyenkor túl rágós már az állaga. Viszont, ha a kagylóba már belelátni, de a húsok még beletapadnak a héjba, akkor még kell neki pár tíz másodperc.

Meglepően jót tett neki a citromfű, de a legjobban a rizsbor adott kulináris élményt nekünk. Nem volt ez olyan rossz ötlet. Gondolom készítenek kagylót hasonló módon a távol keletiek. Ha nem akkor majd megszerettetem velük., hacsak el nem hajtanak egy európait :)

Hozzávalók:
kékkagyló
gyömbér
citromfű
mexikói koriander
szüretlen rizsbor

Nincsenek megjegyzések: