Translate

2013. február 9., szombat

Császármorzsa, vagy valami hasonló


Napok óta hallgatom, hogy már megint későn ettünk, már megint sokat ettünk és már megint hízni fogunk. Akkor legyen! Abszolút könnyű ebédet csináltam Sárának, tofu, csíra és zöldbab saláta, kevés zsiradék. Kaptam is a dicséreteket érte.
Alig telik el néhány óra, kapom a kérdést: ennél császármorzsát?

Ez valójában nem kérdés, inkább jelzés és valójában nem császármorzsát, hanem ahhoz hasonló bármit feltételez, a lényeg, hogy édesség legyen. Mert amikor ehhez hasonló kérdéseket tesz fel Sára, az valójában eldöntött tény és tájékoztatás arról, hogy mi lesz. Annyi lehetőségem van csupán, hogy kérhetem, ne lekváros, hanem kakaós legyen.

Azért igyekszünk a "bűnt" az alapanyagokkal ellensúlyozni. Ebben a kreációban tojás is volt persze, de a boltiakra jellemző színtelen fajta. Tönköly búzadarát felengedtem tejjel és félretettem egy időre. Utána  belekevertem tojássárgáját, apróra vágott almakockákat, kevéske teljes kiőrlésű rozslisztet és valamivel több durumlisztet. Végül megsóztam és az egészet felengedtem annyit tejjel, hogy kissé folyós legyen.

A tojás fehérjét felvertem és óvatosan a masszába kevertem. Vajat tettem serpenyőbe és manduladarabkákat, amikor már erősen sercegett rákanalaztam a császármorzsa masszát.
Sütés - darabolás - sütés.

A megsült tésztát cukrozom és megszórom fahéjjal, vagy lekvárt teszek rá.
Ezzel haza is vágtuk, amit az ebéddel nyertünk.


Nincsenek megjegyzések: