Translate

2013. február 18., hétfő

Sült tofu salátával, kétféle öntettel

Sült tofut eddig csak a kínaiaknál tudtam beszerezni, valamiért a normál boltokban nem terjedt el, pedig annyira jó az állaga, hogy annak is ízlene, aki egyébként nem él-hal a tofuért. Valójában semmilyen hasonlóságot sem mutat a vízben tárolt, friss tofuval.

A nagy kockára vágott tofukat kisütik és így, csomagolva lehet megvenni. A belseje levegős, hólyagos,  kissé gumiszerű, de szeretjük. Ha ilyet készítek, akkor picike olajat teszek a serpenyőbe és jó pár percig sokat forgatva sütögetem. Így kívül ropogós lesz.

Kapott egy pici sót és borsot, de semmi többet. A salátához, amiben paprika, paradicsom, uborka és hagyma volt, készítettem kétféle mártást, mivel Sára és én nem igazán vágytunk azonos ízekre. Az egyikben lime chutney volt kis rizsecettel, cukorral, reszelt gyömbérrel és fokhagymával és mogyoróolajjal. A másikban hoisin szósz, halszósz, némi paradicsompüré, mogyoróvaj, gyömbér és szezámolaj. Az egészet felengedtem kókusztejjel és szépen elkevertem.

Remek, könnyű vacsora volt.

Hozzávalók:
sült tofu
vegyes saláta zöldségek
lime chutney
rizsecet
gyömbér
fokhagyma
mogyoróolaj
hoisin szósz
paradicsompüré
kókusztej

Nincsenek megjegyzések: