Translate

2013. január 14., hétfő

Csirke mustárgyökérrel és bambuszrüggyel


 Győzelem!!! Sára végre azt mondta (nem is egyszer), hogy hú de finom lett. Csak úgy olvadozok a büszkeség ártalmas, pokoli tüzében. Szerelmem tovább erősödött életem értelme iránt. Hasam domborodik, mert tele van. ( ez nem tartozik ide, jaj) A mellkasomon pattannak a gombok. Arcom kerek, mint a telihold és édes mosolyom majd körbeéri. Mostantól csak a főzésnek élek és ígérem, hogy este nem hagyom széjjel a ruháimat. De legalábbis reggel mielőtt felkelne elpakolom. (egy kis engedmény belefér). Nem hagyom ott a mosogatni valót. Nem járkálom össze a padlót vizes cipővel. Ébresztő kiscsávó! Ez csak egyetlen dicséret. El ne szálljon az agyad! Ismered a kisujjad-karod egyenletet. STOP!!!

Azért jólesett. Ezt az ételt kivételesen sokszor csináltam, de az az érzésem, hogy ehhez a kínai ételeket fogyasztóknak fel kell nőnie. A kínai ételeket úgy aposztrofáljuk, hogy ízesek, csípősek és fűszeresek. Pedig még a szecsuániak is rengeteg nem csípőset esznek. Vannak olyan receptek, amik "csak" az alapanyag eredeti ízének megtartását sugallják. Akinek felszolgálok vagy tíz féle ételt, az ezt íztlennek tartja, pedig nem az. Arról nem is beszélve, hogy a kínaiak a sok ízes falat között azért is fogyasztanak egyszerűbb ízvilágú fogásokat, hogy ne mosódjanak össze a markáns aromák. Szóval ez pont egy ilyen összekötő étel.

Kell hozzá egy kis mustárgyökér, amit a legtöbb kínai boltban be lehet szerezni. Ezeket sokszor már szeletelve árulják. Ezt vízbe kell dobni jó adag vöröshagymával, fokhagymával és gyömbérrel. Kell bele annyi só és cukor, hogy jó ízes legyen, de se nem sós, se nem édes ne legyen Az egyensúly a lényeg. Kell még bele kínai édes főzőbor is. Ha nincs, akkor a sherry is jó, de az száraz legyen. Szépen addig kell főzögetni, míg a hagyma teljesen puha nem lesz. A végén keményítővel be kell sűríteni.

A csirkemellet pácba kell tenni, amiben gyömbér, só és főzőbor van. Keményítő vízzel elkeverve adja majd a pác állagát, illetve sütéskor nem engedi ki a szaftokat. Vettem igazi ritkaságot, ami egy bambuszrügy, de nem az a fajta óriási darab, ami az érett bambuszból bújik ki, hanem ami annyira fiatal, hogy szinte csíraként tekintek rá, mivel ez a földből nő ki és ebből lesz a majdani nagy növény. Ez elképesztően zsenge, mint egy spárga. Akár nyersen is fogyasztható salátaként. Átlósan felszeleteltem.

A húst kis olajon addig pirítottam míg épp kifehéredett. Eztán a rügyek következtek, majd visszadobtam a húst és egy fél marék újhagymát tettem hozzá. További egy perc után tányérra helyeztem és ráöntöttem a forró szószt. Tojásos rizst készítettem mellé. Szó, mi szó tényleg isteni lett. Holnap reggel én csinálom a kávét... Asszem.....

Hozzávalók
csirkemell
mustárgyökér
fokhagyma, vöröshagyma
gyömbér
édes kínai főzőbor
friss bambuszrügy



Nincsenek megjegyzések: