Translate

2013. január 13., vasárnap

Lótuszgyökér saláta

A lótusz egy vízinövény, aminek minden része ehető. Leginkább a gyökerét lehet beszerezni itthon. Ez egy nagyon finom édeskés ízű alapanyag. Hihetetlenül jó ránézni a lukacsos belsejű szeletekre. Egyáltalán nem karakteres az íze, így arra is kiválóan alkalmas, hogy széppé, érdekessé tegye egy étel látványát.

Ehető nyersen is. Nagyon jó salátának, vagy sütve. Akár chips is készíthető belőle. Nincs erős íze, viszont nagyon jól felveszi más alapanyagok aromáját és így maga is kap egy jellegzetes, új ízt. A vízigesztenye is hasonlóképp alakul át.

Most egy salátát készítettem belőle. A saláta erős túlzás, de hogy nevezzem, talán kihűlt ételnek? A lótuszgyökér szeleteket elkezdtem főzni annyi vízben, hogy épp belepje, amibe fekete rizsecetet, szójaszószt, cukrot és hoisin szószt tettem, jó sok fokhagyma kíséretében. Ebben a lében addig főztem amíg megpuhult. Sűrűn kell ránézni, mert egy pillanat alatt túl lehet főzni és akkor szétesik. Szóval, fontos, hogy ne legyen túl puha.



Amikor kész, a szósznak épp be kell sűrűsödnie. Ha nem így lenne, ki kell venni a gyökér szeleteket és tovább forralni a levet. Amikor kész be kell rakni a hűtőbe, hogy jól összeérjen. Én szeretem, ezért teszek rá egy kis szezámolajat, pirított szezámmagot és újhagymát. Önállóan is finom, de más távolkeleti étel mellé is lehet csipegetni.

Hozzávalók
lótuszgyökér
rizsecet
szójaszósz
cukor
hoisin szósz
fokhagyma
szezámolaj, szezámmag
újhagyma

2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon jó, salátaként még nem volt hozzá szerencsém, csak más ételekbe keverve. A hisin szósz az csak elírás, ugye, vagy csak én nem ismerem?

Műkedvelő Hedonista írta...

Sajnos nálunk egy étteremben sem láttam már vagy húsz éve. Üzletekben be lehet szerezni, de ennyi.Ehhez hasonló saláta volt a régi Vörös Sárkány étteremben. Onnan az ötlet. Ott is salátaként szerepelt az étlapon. Jó hogy figyelmeztettél a hibára. Fent még helyesen írtam, de lent már elrontotttam. Itt is meg kell jegyeznem, hogy a karibi lazacod isteni finom lehet.