Translate

2013. január 8., kedd

Rák édesköménnyel, póréhagymával és petrezselyem olajjal

Sáránk azt kérte, hogy készítsek neki rákot vacsorára franciás módon. Az nem tudom milyen, de nem is kellett vele foglalkoznom, mivel pár óra elteltével kitalálta, hogy legyen inkább olaszos, de nem paradicsomos. Persze édesem, kérsz még valamit? Úgysem tudod milyen az, bár én sem, úgyhogy majd boci szemekkel kidumálom a dolgot. Mondom neki, hogy akkor édesköményes lesz.
Kérdi a lelkem, hogy az olaszok esznek-e édesköményt? Viccelsz? Őshonos növény. Mondjuk ezt eltaláltam, mivel már az ókorban is széles körben használták. Van a fajtái között egy olasz édeskömény is, aminek csak a gumóját eszik, mer a többi rész nem finom. Persze lövésem sincs, hogy van-e az olaszoknál hasonló étel, de a végén azt mondta Sára, hogy ez szerinte inkább franciás. Ám legyen. Mivel ízlett neki, spongyát rá.


Ennél az ételnél csak az érdekelt, hogy szép legyen a színe. Tudtam, hogy behalna, ha tajszínes lenne az étel, hála Istennek nem is volt itthon. Az édesköményt és a póréhagymát felszeleteltem és vajon meg olívaolajon elkezdtem pirítani. Kis idő múlva adtam hozzá egy deci alaplét. Amikor elérte a kellő puhaságot, de még megmaradt némi ropogósság is, amikor a zöldséget a serpenyőben félrehúztam és a rákot az üres részre dobtam.

Félig megsütöttem, majd összekevertem a zöldséggel. Ekkor annyi petrezselyem olajat tettem hozzá, hogy szép színe legyen. A végén hideg vajat tettem hozzá, hogy besűrűsödjön és szép fényes legyen.
Ezzel kész is lett a vacsora. Grissini-t ropogtattunk hozzá. Végtelenül egyszerű, de ízletes étel lett. A színe pedig igazán megnyerő volt.

Hozzávalók
garnéla
édeskömény
póréhagyma
olívaolaj
alaplé
petrezselyem olaj
vaj
grissini

2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Csodajól néz ki:) Szinte mindent szeretek, az édeskömény kivétel, pedig régen termesztettem is:)

Műkedvelő Hedonista írta...



Köszönöm Trollanyu. Én régebben nem szerettem az édesköményt.
Most sem állandóan, de ehhez nagyon jól bejött.