Translate

2013. január 20., vasárnap

Kókusztejes sütőtök rákkal és kurkumával


A tél egyik legfinomabb és egészséges alapanyaga a sütőtök. Mivel nem rajongok az édességekért, nem okozok nagy meglepetést azzal, hogy a hagyományos, sütőben krémesre sütött változat helyett másként készítem.
Most rákkal szerettem volna vegyíteni. Gyors és viszonylag könnyed vacsorának szántam.
Előkészítettem a hozzávalókat, a sütőtököt felkockáztam és némi újhagymát felszeleteltem, a kurkumát egész apróra vágtam. Mivel az eredeti ízek felerősítését vettem tervbe egyetlen ízesítőt használtam a halszószt, mert erre ez tökéletes.

A tököt kevés olajon megpirítottam, majd hozzáadtam a kurkumát és az újhagyát. Ezzel további két percig pirítottam. Ez megadta a megfelelő karamelles ízt.  Felöntöttem kókusztejjel és annyi halszószt locsoltam bele, hogy pont kellemesen sós legyen. Ha a tök nem lenne elég édes, akkor igény szerint tehetünk hozzá cukrot.

Ez az étel szerintem lehet sós is, vagy akár édeskés is. Amikor a tök érezhetően megpuhult, de még volt némi ellenállása, amikor a villával megszurkáltam, akkor dobtam mellé a rákokat. Plusz két perc, és át is főnek. Mi más, mint sima rizs illik hozzá.
Ez az étel az egyszerűség jegyében készült. Nem érdemli meg, hogy extrázzuk.
Minden benne van, ami kell a kellemes esti napzáráshoz.

Hozzávalók:
sütőtök
garnéla
újhagyma
friss kurkuma
kókusztej
halszósz
rizs

Nincsenek megjegyzések: