Translate

2013. január 28., hétfő

Burgonyás tintahal saláta


Nem vagyok egy megrögzött salátás típus, de vannak olyanok, amiket szívesen eszek akár főtételnek is. A sima leveles saláta elfogyasztása után szinte szégyenérzetem támad, mert úgy érzem, hogy nem áldoztam a hedonizmus oltárán. Ez a változat mindenképpen állja a sarat. Most, hogy így megnyugtattam magam, és még nem uralkodott el rajtam a fogyókúra ördöge gyorsan leírom a receptet.
Nem gondolom, hogy dagadt lennék, de sokan ismernek soványabb korszakomból. De álljon meg a menet! lassan 50+ os leszek. Hát csak szétcsúszik a test ennyi idős korban, vagy nem? Ma is csak a pápaszemesek mondják, hogy annyinak látszom, mint amannyi vagyok, de 35 éves korom táján a legtöbb amit mondtak, hogy maximum 26 éves vagyok. Borostát kellett növesztenem, hogy ne fiatalamberezzenek állandóan. A munkám miatt felsővezetőkkel kellett tárgyalgatnom és elhitetni velük hogy bízhatnak bennem. Hogy lehet ezt kölyök pofival. Szerencsére a sors nem kímélt ki engem ezért igen éretten tudtam viselkedni már tizenévesen is, de valami tévedés kapcsán az élet elfelejtett mindezt eláruló ráncokat és mély vonásokat az arcomra festeni. Így történhetett, hogy első látásra maximum a Shrek-ből jól ismert csizmás kandúr pillantásomat vethettem be a hitelesség oltárán. Persze eljött az a pillanat is, amikor behoztam a lemaradást. Örök szőkés hajamat pillanatok alatt belepte vagy három ősz hajszál és ezek igen fertőzőnek bizonyultak. Most van egy néhánnyal több, de ki veszi észre a szőke rengetegben. Most dicsekedni fogok, de számomra ez inkább gond. Annyi hajjal áldott meg az isten, hogy nem találok fodrászt, aki elég bátor lenne, hogy jól megtépjen. Ennek hiányában megtépem magam otthon. Mára három műtétnek köszönhetően amúgy adoniszi izmos hasam inkább konkáv. Sosem volt más. Igaz belül brutális izom van :)  Amikor vékony voltam, mert voltam sokáig, mindenki hizlalni akart. Most fogyasztani akarnak. Egyik havernő azt mondta nemrég, hogy, ha a hasam lapos lenne, akkor jó pasi lennék. Na arra várhatsz , csillagom!!!

Gőzpárolóba 8 perc alatt a feldarabolt krumplit megfőztem. Lilahagymát kockáztam, amit vegyes borssal, dióolajjal és egy citrom levével pácolni kezdtem. A tintahalakat felszeleteltem, a csápokat félbevágtam és egy gerezd fokhagymával szintén a gőzbe tettem 3 percre. Szépen mindent összekevertem és kitettem az ablakpárkányra a hidegbe. Öt percenként megkevertem és, amikor elég hideg lett egy kis grissinivel tálaltam fel. Mondjuk ki bátran jó volt. Semmi esti durvulás. Ilyen is kell.

Nincsenek megjegyzések: