Translate

2012. szeptember 25., kedd

Tigrisrák thai bazsalikommal

A tigrisrák előnyére írható, hogy nem szakavatott kezekben sem lesz olyan könnyen rágógumi belőle, ha az ember túl sokáig süti.

Volt otthon rákon kívül kínaiak által termelt paprikám. Ezt a fajtát azért kedvelem, mert pirításnál nem esik könnyen össze és nagyon vékony, roppanós a húsa. Szóval a paprikát szeletekre vágtam, csakúgy az újhagymát, a gyömbért és egy-két piros chilit is. A pirítást a gyömbérrel kezdtem, hogy kidobja magából az aromát, amihez kevertem egy kiskanálnyi "gac" krémet, amit ma csodagyümölcsként emlegetnek. Rettentő ellentmondásos anyagokat találok a neten  erről.  Jelenleg nyomozok és, ha biztos infóm lesz, megosztom, hogy mire jutottam. Ami tény, hogy a vietnámiak gyógyhatása mellett színezésre is használják. Például ezzel párolják a gluténes rízsüket is.
Ezek után beledobtam a paprikákat és jó nagy lángon pirítottam nem több, mint 1percig. Minél fonnyadtabb egy paprika, annál veszélyesebb, ha túlsüti az ember. Na, ez friss volt.

Ezt követően sütöttem a rákot és egy fél paradicsomot szeletekben, amit kb. két percig.
Minden összetevőt külön pirítok meg és a végén összekeverem. Úgy gondolom, hogy ha egyben pirítjuk, vagy egymásra dobálva az alapanyagokat, akkor összeolvadnak az ízek, és közel sem kapunk olyan jó végeredményt, mint egyébként.

A végén fokhagymát, újhagymát és chilis rákpasztát tettem bele. Vigyázat a rákpaszta szagos, csak keveset érdemes használni. Az ablakot is nyitva kell tartani, amíg elkészül!
Aki viszont szereti, hadd szóljon, de így sem kell több egy mokkáskanálnyinál, mert intenzív az íze.

A tűzről levéve jól megszórtam thai bazsalikomlevéllel. A saját hőjében kellőképpen megfonnyadt. Ez a recept szuper friss kaporral is, de olyankor halszószt használok a rákpaszta helyett és egy picike cukrot, mert úgy finomabb.

Végül egy fotó, amin balra egy sima rákpaszta, mellette a chilis változat és jobboldalt a gac van. Gac-ot fagyasztva is lehet időnként kapni.



Nincsenek megjegyzések: